Hoi mede-avonturiers,
Eind januari vertrek ik voor 2,5 week naar Colombia. Ik zou het leuk vinden om samen met iemand anders te reizen. Mijn idee is om naar omgeving Medellin, Salento, Cartagena/Santa marta en Bogotá te gaan… Maar er staat nog niet vast en ik sta open voor goede ideeën! Ik hou van natuur, lekker eten, leuke feestjes en af en toe een dagje strand…
Even in het kort over mij; ik ben 26 jaar, werk fulltime en woon samen in Tilburg. Ik sport graag en verder vul ik mijn tijd vooral in met etentjes, bios en stappen.
Ik kom graag in contact met mensen die soortgelijke plannen hebben en op zoek zijn naar een reismaatje!
Groetjes!
Kan niet met je mee maar kan je wel een paar tips geven.Ben er nl al 2 keer geweest en heb er ook nog een andere speciale band mee dus.
Allereerst ik weet niet hoe je Spaans is,dit is in Colombia toch wel belangrijk,omdat het in tegenstelling tot andere meer toeristische bestemmingen in Zuid-Amerika hier veel moeilijker is om je verstaanbaar te maken,daar er bijna hoofdzakelijk Spaans wordt gepraat en verstaan.Reizen is er net als in de meest landen rondom Colombia meestal bij bus of vliegtuig.Vliegtuig is duurder maar sneller,hangt van je budget af.En goed plannen als je wilt vliegen in verband met je tijd(2,5 week)De bus is het meest gebruikte vervoersmiddel en de bussen zijn comfortabel en niet duur.Nadeel is de lange reistijd over betrekkelijk korte afstanden.Als je van avontuur houdt zou ik zeker in de buurt van Santa Marta(regio van Carthagena)de trekking naar de Ciudad Perdida doen,een soort van eenvoudige uitvoering van Machu-Picchu in Peru maar veel mooier en niet zo toeristisch nog.5 of 6 dagen door het tropisch regenwoud trekken met alle ontberingen vandien.De koffieregio rond Perreira is ook heel mooi,walvisspotten in Juanchaco als je in Buenaventura de boot pakt.Leticia op het 3-landenpunt met Peru en Brazilie.En natuurlijk Carthagena met in de buurt Taganga aan de Caribische kust.Colombia is sowieso een geweldige ervaring voor wat de bevolking betreft.Ongekend vriendelijk en behulpzaam.Oo ja,nog een laatste zeker niet onbelangrijke tip:Ik en ook mijn oudste dochter hebben problemen gehad met het niet werken van onze pinpas en creditcard van de Rabobank.Deze werkte niet of alleen in een enkel geval.Dus als je een card van de Rabobank zou hebben houd hier rekening mee in verband met geen geld te kunnen pinnen,Hoop dat je hier iets aan hebt.
Heel erg bedankt voor deze tips! Ik denk eraan om Medellin te schrappen en de trekking naar Ciudad Perdida te doen, lees er veel goede verhalen over.