Tien dagen Colombia

Dag iedereen!

Ik woon in Ecuador en heb eind maart twee weken vrij. Ik wil in ongeveer 10 dagen een poging doen om wat van Colombia te zien. Volgens mij is het gigantisch mooi en groot. lol2 Ik begin in Medellin, maar verder staat er nog weinig vast. Ik weet dat de afstanden groot zijn, dus misschien moet ik een paar keer vliegen i.p.v. bussen. Hebben jullie verder suggesties? (zie lijst hieronder) Tips? Aanvullingen?

Mocht je eind maart in Colombia zijn, laat he tme dan ff weten!:zon02:

Reisplan:

20-21 maart Medellín
22 maart naar Manizales
23-24 maart Manizales y la zona cafetera
25 maart naar Bogotá
26-27 maart Bogotá
28 maart naar Cali
29-30 maart Calí
daarna terug naar Ecuador

Hi, 10 dagen is niet veel maar toch … het valt te proberen.

20-21 maart
Medellín – In de stad brengt een bezoek aan el Parque Botero, waar Sculpturen van Botero worden tentoongesteld, de Botanisch tuin Joaquin Antonio Botero, la Ermita Veracruz, de Basiliek, museum de Antioquia, een rit met de metro kabel is ook de moeite waard.
Omgeving van Medellin bezoek Santa Fe de Antioquia, Guatape – El penol

22 maart
Naar Manizales, is te doen per bus 5 a 6 uur reizen, kosten
ca. COL $ 35.000, het is een fantastische trip waar je van mooie landschappen van de Andes gebergten kan genieten.

23-24 maart –
Manizales y la zona cafeteria / Met de Zona Cafetera wordt bedoeld de Department Caldas, Quindio en Risaralda samen.
In dit gebied vind je haciendas y fincas met koffie plantages, Manizales is een stad in Caldas , de Nevado del Ruiz y Santa Isabel zijn hier ook te vinden.
In Risaralda is de Parque de los Nevados met zijn magnifieke natuur waar men bijzonder lagunes, bossen en watervallen kan bewonderen.
Na een rondreis met de bus door de Zona Cafetera kan je beter verder per bus naar Cali doorreizen, de afstand is niet groot en van hieruit en gezien de korte tijd die je hebt zou ik verder naar Bogotá vliegen een ticket kost ca. 250 Euro is ongeveer een 1 uur en 30 min. vliegen. In Bogotá is zoveel te doen, ik zou zeggen ga de internet op!

Succes!!!
Yanet
www.reizenincolombia.nl

1 like

Vlieg je naar Medellin? Zo ja, dan zou ik Bogota overslaan. Te ver uit de richting. Kost je 2 keer een nachtbus. Sla Salento en Valle de Cocora niet over! Waxpalmen tot 60 meter hoog (nationaal symbool van Colombia).

Verder zijn tips hierboven goed. Een aanvulling: dagtrip El Ruiz beklimmen vanuit Manizales is erg leuk!

10 dagen is erg weinig. Ter info: ik heb Bogota, Medellin, Manizales, Salento, Cali in 4 weken gedaan. Kan wat sneller, maar toch…

Dank voor jullie tips! Bogotá overslaan zou een optie kunnen zijn, maar heb er veel goeds over gehoord. Ik heb feitelijk 14 dagen maar dat is inclusief terugreis naar Ecuador. Ik overweeg voor Bogotá een vlucht.

Nog andere tips? :slight_smile:

Alleen hosteltips. The plantation house in Salento is top! Mountain house in Manizales niet bijzonder, maar hebben wel goeie excursies naar El Ruiz en Zona Cafeteria voor me geregeld. In Medellin is the black sheep goed.

Cali vind ik als stad eerlijk gezegd niks aan. Alleen leuk als je van salsa houdt…

Ik mis Cartagena in het lijstje! :slight_smile: Bogota zou ik zeker niet overslaan, prachtige stad!! Kun je een fietstocht doen bij Mike, http://www.bogotabiketours.com/about/

Binnenlandse vluchten zijn regelmatig spotgoedkoop. Ik vloog met Aires geloof ik. Met despegar.com.co kun je prijzen vergelijken.

Ja Cartagena lijkt me erg gaaf, maar het ligt ver uit de route voor een trip van 12 dagen, kwestie van keuzes maken.

Je hebt gelijk! Cartagena ligt uit je route, even ter info; deze stad is uitgeroepen door UNESCO tot werelderfgoed. Als je van Colombia wilt genieten en niet over te veel vakantie dagen beschikt dan kan je beter steeds een stuk van het land bezoeken. Zoals ik je al eerder vertelde 10 dagen is (zeer) kort voor hetgeen wat je wilt doen maar, het is te doen, alleen het is jammer dat je nergens echt lang kan verblijven om van de plekken te kunnen genieten. Resumé: Medellin 2 dagen, Eje Cafetero 4 dagen, Cali 2 dagen, Bogotá 2 dagen. Je zegt dat de 10 dagen zijn inclusief je reisdagen, ik ben bang dat je Cali moet laten vervallen. Een idee waarom komt je niet een andere keer terug om de Pacific kust te bezoeken dan kan je Cali, Bahia Malaga, Salento etc aandoen, ik raad je aan in de maanden Juni tot november deze kust te bezoeken dan kan je genieten van de verblijf van de Walvissen in Colombia.
Succes
Yanet
www.reizenincolombia.nl

Nog een paar tips voor als je naar Bogota gaat:

• Goudmuseum
  • Oude wijk ‘La Candeleria’ (o.a. parlementsgebouwen etc. en Kathedraal Iglesia del Carmen)
  • Monserrate (gebedsoord boven op berg)

En op ongeveer een 2 uurtjes rijden vanaf Bogota (richting het zuiden) ligt de Salt Catedral De Zipaquira (google maar). Dat is een hele grote zoutmijn. Het is een stukje rijden maar ik denk zeker de moeite waard!

Bart