Naar Colombia - deze april nog

Hoi allemaal,

Ik heb last minute eigenlijk vakantie geregeld op het werk en zit te denken om er lekker op te gaan. Ik wil eigenlijk al een hele poos naar Colombia sinds ik het zuiden van Zuid-Amerika doorgereisd ben. En dat idee om naar Colombia te gaan speelt nu nog. Nu was ik eigenlijk benieuwd of jullie mij kunnen helpen. Ik zou van 18 april tot 4 mei gaan.

Zelf zit ik te denken om te vliegen naar Bogota voor paar dagen en dan met de bus naar Medellin voor 7 dagen. Dan uiteindelijk weer terug naar Bogota (bus of vliegtuig) om daar nog paar dagen te spenderen. Een andere optie is om vanaf Medellin door te vliegen naar Cartagena en van daar terugvliegen. Dan kan ik ook lekker paar dagen zon meepakken en ook dat schijnt leuk te zijn om rond te kijken.

• Ik las dat er in Bogota en Medellin niet echt sprake is van een echt regenseizoen…althans geen grote hoeveelheden regen. Wat kan ik verwachten?
  • Ik kom altijd graag in contact met de lokale bevolking. Ik sta daar voor open, maar hoe staan zij daar tegenover? En s’avonds op stap met andere toeristen lijkt mij ook vrij eenvoudig vanuit een hostel?
  • Welke luchtvaartmaatschappij hebben jullie de beste ervaringen mee op de route? Ik ben toen naar Zuid Amerika met Iberia gevlogen wat op zich wel goed bevallen was.
  • Wat zijn voor jullie per stap de must see’s and the must do’s?

Alle informatie is van harte welkom. En mocht er iemand in die periode zich in 1 van die steden begeven, dan lijkt het mij super gezellig wat te gaan drinken.

Groeten,

Patrick

Skyscanner.nl voor de goedkoopste vluchten. Ik weet niet of je van natuur houdt en of je daar lange tijd in wilt spenderen. Want anders zou ik de bus pakken of vliegen naar Santa Martha en daar de Ciudad Perdida trekking gaan doen. lekker 5 dagen in de natuur zijn. Daarna wat relaxen op een van de stranden van Tayrona National Park. En als je dan nog zin hebt dan ga je een stedentripje doen naar Medellin. Of je pakt wat leuke dorpjes zoals Bucaramanga en Villa de leiva. Dat kun je doen. En overal in Bella Colombia zijn Hostels aanwezig en daar ontmoet je weer andere reizigers. De bevolking in Bella Colombia is gewoonweg aardig, open, en lief. Dit is een zeer bijzonder mooi en fijn land. Maar dit is ook een mening van een persoon die verliefd is op dat land…!!!

Any questions, please ask.

Groeten Rutger

Ik heb even geen tijd om diep op je vragen in te gaan maar misschien heb je wat aan mijn blog vol verhalen, foto’s en tips. http://www.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/10/tpod.html

Hoeft ook niet meer :wink: !

Intussen zit die reis van Patrick, naar Colombia of elders er alweer op.