Ik heb toevallig net een ticket gekocht bij Lufthansa voor € 486,-- via Kilroy, vertrek 13 mei tot 31 mei.
Verder zit ik met de zelfde vraag: wat kun je doen in deze relatief korte tijd.
Ik denk in ieder geval aan Cartagena en omstreken en dan nog iets in het zuiden. Maar wat?
Das niet duur!
April, mei, zal je waarschijnlijk wel wat regen tegenkomen. Cartagena is erg mooi en zou ik zeker niet overslaan, je kunt dat eventueel combineren met Taganga/Santa Marta en een trektocht naar Ciudad Perdida. Bogota is ook absoluut een bezoek waard. Medellin en de koffieregio zou je dan ook nog kunnen meepikken. Een bustocht tussen de steden is meestal wel een dagje werk. Vliegen is natuurlijk ook nog een optie. Mocht je helemaal richting amazone willen, Leticia, dan moet je wel vliegen.
Misschien kun je eens kijken wat de georganiseerde groepsreizen in 3 weken? Heb je een idee van een mogelijke route…
Vermijden? Dat zijn gebieden waar je waarschijnlijk toch al niet komt, jungleachtige grensgebieden zoals darien.
Ik denk mij (veiligheidshalve en ook wegens de regenperiode)) te beperken tot de kust: Bogota, vliegen naar S. Marta, Tayrona Park, Taganga, Rosario Islands, Cartagena, Covenas, S. Bernardo Islands, vliegen naar Bogota.
De rest kan nog wel eens een andere keer. Kent iemand deze eilanden? Zijn ze de moeite waard?
Toevallig ben ik naar de Forum van Colombia gekomen. Wat leuk is te zien dat jullie wel durven om naar Colombia te gaan!!! Het is een leuke en mooie land. Maar het beste van het land … de mensen die heel vriendelijk zijn en de natuur.
Wilt u historische dingen kijken? De mooiste om geschiedenis te lezen, kijken, voelen is “El Museo del Oro” in Bogotá, Santa Marta, Cartagena, Cali, Armenia, Manizales, Pasto, Leticia.
Hier is de link: http://www.banrepcultural.org/gold-museum
Ik kom voor feb-mrt 2013, van AMS of Brussel naar Bogota alleen tickets tegen vanaf 870 euro. Hierboven zie ik 486 en 510 euro, hoe kan dat? Alvast bedankt!
Af en toe hebben Iberia en Lufthansa acties voor de have prijs.
Meestal rond de jaarwisseling. Soms loont het dus te wachten.
We hebben trouwens een fantastische reis gehad in mei 2012. Vooral Tanganga en het Tayronapark waren heerlijk. Ook Cartagena en Medellin zijn aanraders. De rest doen we een andere keer.
Binnenlandse vluchten erge goedkoop en wat een aardige mensen …!
Ik een ticket naar Aruba gekocht en vanaf daar vlieg ik naar Colombia (15 minuutjes) Een ticket naar Aruba is vaak niet zo prijzig en kun je vaak rond de €500 wel vinden. En van Aruba naar Colombia is vind je vanaf € 60.