Medellin

Hallo!

In september zal ik voor 9 maanden vertrekken naar Medellin-Colombia. Na lang uitzoeken blijkt het mogelijk om zo een lange periode achtereenvolgens in het land door te brengen. Gezien je per kalender jaar 180 kan verblijven en ik in twee kalenderjaren zit.
Mijn vriendin woont in Medellin en dat is dan ook de reden van mijn reis.
Ik vroeg mij af of hier ook nog mensen zijn die in deze periode (of een gedeelte daarvan) in Medellin verblijven? Ik ken verder natuurlijk niemand, dus wat gezelligheid is nooit verkeerd.
Tevens ben ik op zoek naar nog wat leuke tips van de stad en verder voor Colombia ook.

Graag hoor ik van jullie!

Groetjes, Ilonka

Hi Ilonka,

Mijn vriendin en ik willen in oktober naar Colombia reizen, maar weten nog niet helemaal wat we gaan bekijken, omdat mijn vriendin maar een week vrij krijgt, ikzelf heb er drie, dus ik wil misschien langer blijven. Wij wonen op Curacao en vliegen makkelijk naar Medellin of Baranquilla. Het originele plan was om de Lost City Trail te lopen, maar die zal ik waarschijnlijk zonder haar moeten doen. Wat zijn jouw plannen voor Medellin en eventueel de rest van Colombia?

Groeten,
Maurice

Hoi Maurice!

Leuk dat je hebt gereageerd!
Mijn plannen zijn nog wel een beetje wazig, maar hier een aantal dingen die ik wil doen.

In/nabij medellin:

• Met de bus naar guatape om te zwemmen en el penol te beklimmen.
  • op zondag word een weg afgesloten voor autoverkeer waardoor je lekker kunt fietsen en de omgeving kan bekijken.
  • paragliden
  • Een wandeling maken door de bergen en een tentje meenemen om daar te kamperen. Dit is hier goed mogelijk.

Rest van Colombia:

• Naar Capurgana!, san andres en Santa marta om te duiken
  • Cartagena
  • Naar Zipaquirá

Wat ik verder nog wil doen, maar waarvan ik niet zeker weet hoe het daar zit met de veiligheid is:

• Naar San Augustin
  • Naar de Caño Cristales (la macarena)

Heb jij al kleine ideetje wat je verder wilt gaan doen/bekijken in Colombia? (behalve ciudad perdida, wat mij overigens ook een belevenis lijkt)

Groetjes!

Hey dat klinkt goed, je plannen voor Medellin! Paragliden had ik ook in gedachten als het tenminste in het kostenplaatje past. Zelf heb ik geen duikbrevet (woon al twee jaar op Cur en nog steeds niet gedaan). Cartagena wilde ik ook bezoeken, met name voor de gezelligheid en een beetje toerist uithangen. Zuidelijker dan Medellin ben ik niet van plan, ik denk dat ik de drie weken wil indelen met de Ciudad Perdido, Cartagena een paar dagen en Medellin. Zelf had ik nog weinig plannen, maar jouw plannen klinken goed. Guatape is een groot binnenmeer? Dat ziet er fantastisch uit!

Wanneer zit jij in Colombia? Ik wil er tussen 5 en 26 oktober zijn. Ik denk dat ik de Lost City in de eerste of in de laatste week ga doen, omdat ik dan óf naar Baranquilla vlieg, óf van Baranquilla naar huis ga. Medellin kan ik ook makkelijk heen. We zouden het leuk vinden om de voorgestelde dingen mee te doen met jullie!

Ik hoor graag van je!

Groeten,
Maurice

Wat leuk allemaal, wij wonen ook op Curacao en gaan eind november naar Cartagena en Isla san Andres. :cheer:

Ik ben vanaf 27 november ook alleen in Medellin en misschien kan ik gezellig aanhaken.

En heb je nog leuke tips? Bevalt Medellin?

Wij vertrekken morgen naar Bogota en vliegen de dag daarna door naar Santa Marta.
Verder hebben we niet veel plannen dus ben benieuwd of er nog leuke tips zijn :slight_smile:

Medellin is erg leuk, er is van alles te doen, Parque Arvi, Jardin botanico, pueblito paisa,museo de antioquia, guatape, en fin…gewoon ern naar toe komen, de mensen zijn erg vriendelijk dus…

Ahhh ik ben er nog tot 23 maart 2016 in Medellin.

Exitos!!!

paraglyden in Medellin ZEKER doen! Was een fantastische ervaring!