Reisschema 3 weken colombia, tips?

Wij vertrekken 27 april met 4 vrouwen naar Colombia. We hebben 3 weken de tijd en willen heel graag afsluiten op de San Blas eilanden.

27 april: Bogota aankomst 16:30h
28 april: Bogota – Armenia (nachtbus)
29 april: Armenia (koffie regio)
30 april: Armenia – Rio claro
1 mei: Rio claro
2 mei: Rio claro – Medelin
3 mei: Medelin (Voetbal) (Guatape)
4 mei: Medelin
5 mei: Vlucht Medelin – Santa marta 11:40h – 12:50h
6 mei: Ciudad perdida tour
7 mei: Ciudad perdida tour
8 mei: Ciudad perdida tour
9 mei: Ciudad perdida tour
10 mei: 7:30h bus van Santa marta naar – Cartagena
11 mei: Cartagena
12 mei: Cartagena; eind van de dag nachtbus naar boot die naar sap zurro gaat
13 mei: ’s ochtends boot naar sap zurro
14 mei: Start san blas tour

Is deze planning haalbaar? Iemand nog extra tips voor bepaalde plaatsen?
Is Rio claro een aanrader en is daar gemakkelijk te komen vanuit Armenia?
Hoe zijn de bussen in colombia? Zijn er nachtbussen?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Anne

Hoi Anne, wat een leuke plannen hebben jullie! Mooi schema ook. Ik zal hier wat tips geven, misschien heb je er iets aan!

-Rio Claro is leuk, maar als je maar weinig tijd hebt weet ik niet of het de behoorlijke omweg waard is. Vanaf Armenia kan ik me niet voorstellen dat je heel makkelijk daar komt, je zult waarschijnlijk via Medellín moeten, daar overstappen… dat wordt een lange rit.

  • Beter is om meer tijd in het koffie gebied door te brengen. Verblijf niet in Armenia, maar in bijvoorbeeld Salento of in deze fantastische finca. Wat echt de moeite waard is om daar te zien zijn Salento (dit kost niet veel tijd, in een uurtje heb je tenminste een mooie indruk), een koffie finca (dit kost iets meer tijd, reken er minstens 2 uur voor inclusief er te komen en weer terug, beetje afhankelijk van welke finca je kiest) en Valle de Cocora. Als je de hele wandeling wilt maken zijn jullie minstens 5 uur bezig. Het kan wel op 1 dag als je heel vroeg weggaat naar Valle de Cocora…
  • De bus vanaf Armenia naar Medellin (of Salento - Medellín) is makkelijk en veel sneller dan de omweg via Rio Claro.

Er is natuurlijk nog veel meer moois te zien, maar voor 2 weken is dit denk ik een heel leuke route! Misschien vind je hier nog meer info, bezienswaardigheden en inspiratie.

Groetjes,
Sabine

Ik ben het eens met Besabine dat Salento en Valle de Cocora echt de moeite waard zijn. Rio Claro heb ik ook overwogen maar dat leek inderdaad wel heel erg veel gedoe om er te komen, en onduidelijk hoe dichtbij je nou echt kon overnachten.

Armenia zelf vond ik helemaal niks (lelijke stad) maar ik heb wel een leuk verblijf gehad in zo’n platteland-hotel buiten de stad, met zwembad en je kunt er paardrijden en van een hele lange glijbaan enzo. Hotel Campestre Las Bailarinas > zoek maar op in Booking. Er zitten wel vooral gezinnen met kinderen. Je hebt een taxi nodig om er te komen. Hier wat meer over dat hotel. http://www.travelpod.com/travel-blog-entries/cecilia74/10/1359165897/tpod.html

Wat ik wel ook tof vond in die regio, waren de Termales de Santa Rosa (openlucht spa resort met mooie waterval). Hier meer: http://www.travelpod.com/travel-blog-entries/cecilia74/10/1359688233/tpod.html

Succes met je plannen!

Goed schema voor een mooie rondreis door Colombia! Mocht je in Santa Marta nog wat tijd over hebben, ga dan zeker (met de bus) naar Taganga. Een hele fijne plek!
En Guatape is zeker een aanrader!
Mocht je nog wat inspiratie willen voor in Bogota, kan je hier mijn photo diary bekijken: Diary of Di - Photo Diary Bogota

Veel plezier in het heerlijke Colombia!

Hoi Anne,

Bedankt voor deze post, ik heb er veel aan en aan de reacties die je hebt ontvangen!

:kus: