Wie Is Bekend Met Namibie?

Volgend jaar wil ik een rondreis in een groepsreis maken naar Namibie.
Wie kan me iets vertellen over de beste periode om te gaan en ook over het Etoshapark. Is er echt een mooie natuur en “wilde dieren”.

Kent een van jullie een goede reisorganisatie om mee te gaan ? Ik wil geen outdoor of activityvakantie maar gewoon rondreizen en veel moois zien. Uiteraard onderneem ik wel dingen maar geen zware trekkings etc. ivm mijn suikerziekte.

Graag een berichtje

Hallo truusje,

Nou het is wel heel toevallig. Ik heb namelijk ook suikerziekte en ik heb vorig jaar een 27 daagse rondreis gemaakt door zuidelijk afrika. (Zuid-afrika, Zimbabwe, Botswana en Namibie). We hebben veel tijd in de truck gezeten maar ook heel veel gezien. Ik vond Namibie een super land. Vooral langs de kust is veel te beleven en waarschijnlijk trek je ook naar Swakopmund. Dit is volgens mij HET dorp om leuke dingen te ondernemen, zoals: Sky-diven, quad-biken, speedboot varen, paardrijden enz. enz.
Daarnaast hebben we tijdens onze reis veel national parken bezocht maar ik vond Etosha zeker wel de mooiste!!! Echt super was het.
En verder wat betreft de beste tijd om te reizen. Het is gewoon wat je zelf wilt. Ik ben in de maand juli geweest. In die tijd is het daar winter wat wil zeggen dat het 'snachts fris is en overdag rond de 27 graden (super lekker weer dus). Daarnaast ziet alles er bruin uit omdat er in die tijd weinig/geen regen valt.
Rond december is het de zomertijd en is alles veel groener. En meer regen en plassen water en dergelijke.
Als ik onze reisgids mag geloven, krijg je in de winter meer dieren te zien omdat ze verder moeten lopen voordat ze water hebben gevonden en alle dieren trekken dus naar een aantal plaatsen waar nog wel water is. Naar die plaatsten gaat de reisorg. natuurlijk heen.
Dus het is net wat je wil…

Als je gaat, heeeeeeel veel plezier en geniet ervan…
Ik ben met Shoestring gegaan en ze waren super goed maar dat kwam ook doordat we een zuid-afrikaanse gids en hadden en niet een nederlander (hij sprak vrij goed nederlands en engels door elkaar).
Dat heeft het voor ons top gemaakt, omdat hij veel meer weet over de bevolking en dergelijke.

gr Inge

wat versta je onder ‘echt mooie natuur’?
als je van malsgroene weiden en dichte bossen houdt is Namibia uiteraard niet een goede keus.
Enkel de noorderlijke strook, langs de grens met Angola aan dus, is groener / erg groen(in de regentijd zoals dec-febr)
Op ongeveer de hoogte van Etosha en verder naar het noorden begint het ‘niet-boerenland’. Er staan opeens nergens meer afrasteringen en zeker hier zul je vaak wild tegenkomen, dus buiten de parken om.
Maar als je écht voor het wildspotten met het echte afrikagevoel gaat , zijn er veel betere gebieden zoals in Botswana,Zimbabwe,Zambia, Tanzania of Kenya.
Neemt niet weg dat je wel grote kans hebt alle wild te treffen.(mn Etosha)
Wat betreft Swakopmund is het waar dat daar ‘van alles te beleven valt’. Maar als je dát zoekt , ga dan naar Disneyland. Dit soort toerisme (zeker het dunesurfen,quadrijden ed) is een pest en brengt te veel schade aan het land. Namibia levert je vooral verlaten vergezichten, steeds wisselende droge, zand- en rots- landschappen, stilte. Woest en mysterieus. Maar ook nog unieke stukjes, kwetsbare flora en fauna die helaas te makkelijk over het oog gezien worden en vernietigd door onbezonnen toerisme.

Marcel

Ik kom jaarlijks in namibie. Wat wil je precies weten? Er staat behoorlijk wat info op mijn website (namibie.ismooi.nl), maar specifieke vragen zijn altijd welkom