He wat een leuk forum! Ik heb er al heel wat info uit gehaald. Maar misschien zijn er nog mensen die ons kunnen helpen. Wij hebben het plan opgepakt om op korte termijn naar Namibie/Botswana af te reizen. Zoals dat zo vaak gaat is onze eerste opzet erg ambitieus. Benieuwd wat de kenners er van vinden:
AMS – Windhoek
Windhoek – Etosha NP
Etosha National Park
Etosha National Park
Etosha National Park – Magetti National Park
Mangetti National Park – Caprivi National Park
Caprivi National Park – Kasane
Kasane – Vicoria Falls
Kasane - Chobe National Park
Kasane – Nata
Nata - makgadikgadi pans – Maun
Maun – Okavango Delta – Crocodile Camp
Maun – Mokoro Trip – Ghanzi (Tautona Lodge)
Ghanzi - Windhoek
Windhoek - AMS
Onze insteek is vooral wilde dieren zien. De rest slaan we wat bewust over, ook vanwege het tijdsgebrek. We willen 1 mei vertrekken: hoe is deze periode? We willen graag per SUV reizen en in lodges slapen.
Overigens heb ik erg veel moeite met het vinden van een vliegticket met een reistijd onder de 24 uur. Iemand een idee hoe dat kan?
Ik weet niet waar je woont maar ik zou anders zeker eens kijken via skyscanner vanaf Frankfurt. Wij moeten hiervoor zelf 3,5 uur rijden maar als je een park sleep en fly in Frankfurt boekt ben je er de dag ervoor al ( handig i.v.m. evt. files) en kun je in verhouding voordeling de auto kwijt voor 2,5 a 3 weken. Een voordeel is dat het rechtstreeks is ondanks de ( misschien) wat langere reistijd om er te komen. Ik heb zelf ook veel gepuzzeld met de vluchten, veel prijsverschil en verschil in duur van de vlucht als je niet vanaf Amsterdam vliegt. Zelfs Düsseldorf is vaak nog gunstiger qua prijs en reistijd. In het andere geval ben je die tijd aan het wachten i.v.m. een tussenlanding.
Als je een dagje later gaat kun je er voor rond de 765 euro rechtstreeks heen vanaf FF ( en terug de 18e), 10 a 10,5 uur ( heen met Condor en terug air Namibia)
Als je in Etosha zelf wilt overnachten ( lodge) zou ik wel reserveren. Wij gaan in juni en veel zat al vol ( vooral Okaukuejo) Via NWR was al geen plek meer maar blijkbaar was er via de website van Cardboard box toch nog een kamer te krijgen ( zij kopen dit apart in, deze kamers zijn dan via NWR niet meer te boeken is mij verteld). Wij gaan zelf niet naar Botswana i.v.m. de tijd maar ik denk dat het voor de parken in Botswana hetzelfde verhaal is, zou de lodges zelf vooraf al boeken.
Dag allemaal wij willen in september2017 een rondreis maken door Namibie en Botswana en zijn ons aan het oriënteren op de mogelijkheden. We zijn niet helemaal onervaren reizigers maar vragen ons af wat nu wijsheid is zelf organiseren of bijv mee met een groepsreis, individuele reis maar dan via een organisatie of alles zelf regelen. Iemand tips? Bedankt ina
Ja we hebben alles voor vijf weken zelf uitgezocht en gereden. Ik vind de groepsreizen die allen in zo’n truck worden rond geskeurd echt verschrikkelijk om te zien. We hebben Botswana ook gedaan overigens
Bedankt kistaah wij willen gaan reizen in 2e helft sep 2017 en dan voor 4 weken. Mijn man is bang dat zo’n daktent te primitief is, kun jij iets zeggen over het slaap comfort? Wij zijn 60 dus niet helemaal piep meer
Haha! Kamperen jullie vaker? Mijn vriend is 195 cm en vrij breed, samen passen we er prima in. T matrasje is wel wat dun en je moet een laddertje op en af; Snachts even er uit om te plassen is er dus niet echt bij. Wellicht kun je los tentje/kampeer spul mee nemen en mocht t niet bevallen kun je altijd in een lodge
We kamperen al jaren maar iets comfortabele denk ik. We overwegen een klein campertje maar vinden het nogal prijzig, maar een groepsreis spreekt me niet zo aan, gaan toch liever wat meer onze eigen gang. Reserveer jij altijd de campings tevoren?
Het is ook duur vind ik, Botswana zeker. Wat dat betreft kun je beter naar zuid Afrika. Maar je krijgt er veel voor terug! Botswana zou ik wel boeken, Namibië hoeft niet. Dat geeft ook veel vrijheid en als er nergens plek is kun je altijd mooie boom uit zoeken
Hi Rob en Nina,
Gave reis! Dit is zeker haalbaar qua planning! Het is eerder ruim gepland dan te krap. Ik weet niet met wat voor vervoer jullie reizen, maar je zou her en der iets korter kunnen blijven (windhoek, swakopmund, keetmanshoop, twijfelfontein) en die dagen meer naar het noorden kunnen gaan. Bv skeleton coast en de epupa falls. Veel plezier met de voorpret!
klm vliegt ook op Windhoek nu. en Lufthansa vanuit Duitsland. en zeker minder dan 24 uur!! in de maand Mei is het warm daar. en overnachten jn Ethosa is erg basis. eten in did campen is slecht. de prijs kwalititeits verhouding is super slecht. ik zou buiten Ethosa een lodge zoeken. alleen Okaoeho in Ethosa is leuk en goed. op een berg.
Ik zou persoonlijk altijd in Etosha zelf willen verblijven, net buiten Etosha heb je inderdaad ook een aantal prima plekken om te verblijven maar dan mis je de spanning en actie bij de drinkplaatsen in Okaukuejo & Halali waar je dag en nacht van kunt genieten vanuit het kamp. Dit zou ik echt niet willen missen en dit is wat mij betreft dan ook juist de grote aantrekkingskracht van Etosha. Op een avond in juni 2014 stonden er op een gegeven moment 11 zwarte neushoorns tegelijkertijd rond de drinkplaats bij Okaukuejo, dit zie je nergens anders…