Etosha - Windhoek

Volgend jaar zomer gaan wij drie weken naar Namibië. We zijn nu druk bezig met onze reis te plannen. Omdat we op een andere dag weggaan dan we hadden bedacht, hebben we aan het eind wat meer tijd over.
Op 23 juli verlaten we Etosha en op 28 juli om 12.00 uur vliegen we weer terug naar NL.
In de tussenliggende dagen wilden we naar Waterberg plateau maar als we daar twee dagen heen gaan, hebben we nog drie dagen over.
Wie heeft nog tips wat we nog echt moeten zien in die hoek van Namibië?
We dachten zelf aan

• Rundu (ander landschap maar wel malariagebied)
  • Tsumkwe voor de San (maar best een eind rijden alleen daarvoor?)
  • Erindi Game Reserve (andere beesten dan Etosha?)
    Maar moeten nog uitzoeken wat er dan te doen is…
    Wie weet heeft hier iemand goede tips?
    Dank je wel alvast. :relaxed:

Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app

rond Windhoek zijn nog wel leuke lodges om even nog na te genieten voordat jullie terug vliegen. is dat misschien een goed idee?

Wat voor soort lodges bedoel je dan. Ik wil nog wel graag wat doen en niet de hele dag op een kamer relaxen. Daar zijn wij niet zo goed in en hebben we in het vliegtuig ook tijd voor :wink:

Ik ken jullie budget en wijze van vervoer niet maar een aantal dagen bij de Africat Foundation is naar mijn idee absoluut de moeite waard. Prijzen voor accommodatie zijn stevig maar je kunt er eventueel ook kamperen.

Succes met plannen!

Gr. Michel

Dank je wel. Ik ga eens op de website kijken. We gaan kamperen en budget is lastig te zeggen. We proberen zo goedkoop mogelijk maar willen ook wel dingen doen omdat we nu in Namibië zijn en misschien niet snel weer terug gaan.

Dan zou ik zeker 2 of 3 nachtjes gaan kamperen bij Africat. Keurig verzorgde campsites, van alle gemakken voorzien, met zwembad en je kunt deelnemen aan de activiteiten. Ook heb je toegang tot het comfortabele dagcentrum waar je lekker kunt lunchen en/of dineren. En ze verrichten enorm goed werk dus met het geld gebeurt ook iets goeds.

Ik heb gekeken op de website. Maar als ik het zo snel lees, kan je alleen met de tracking excursies mee als er plek is. Maar die kans zal niet groot zijn in het hoogseizoen denk ik. Bij twee overnachtingen kan je wandelen en een San excursie doen naast het bekijken van het centrum.
Ik ga het dit weekend eens goed lezen want misschien zie ik iets over het hoofd.

Wel bedankt trouwens voor de tip. Klinkt wel heel leuk maar dan is de camping volgens mij niet de goede accommodatie… en een lodge heeft wel een groot prijsverschil…

Ok dan is inderdaad even goed uitzoeken en wellicht informeren bij ze, de tracking excursies zijn wel het hoogtepunt inderdaad. Toen wij er in 2014 onaangekondigd aankwamen op weg naar het vliegveld hebben we er heerlijk kunnen lunchen, een verkorte rondleiding door de faciliteiten gehad en nog tripje per truck naar een aantal cheetah’s gehad. Ze vroegen hoeveel tijd we hadden en daar werd het programma op aangepast. Ging allemaal heel soepel en gemoedelijk maar het was op dat moment ook niet druk.

Dat is dan wel heel anders dan op de website staat. Dan kan je niet deelnemen aan zo’n tracking excursie als je een nacht overnacht. Is het vast drukker geworden… maar ik ga het lezen en anders even mailen wat de opties zijn…
Wat zag je dan bij de rondleiding Door de faciliteiten?
Fijn dat je je ervaring wilt delen!