Route vraagje

Hallo allemaal,
in augustus gaan we voor 25 dagen naar Namibie (23 dagen daar)
We hebben een 4x4 gehuurd met daktenten en zullen zelfstandig gaan reizen.
Omdat het onze eerste keer Afrika is, hoop ik dat er iemand is die even wil meedenken over on ze route
dag 1- aankomst Windhoek, auto halen, boodschappen doen en verblijven op een campsite in de buurt van Windhoek (suggesties??)
dag 2- vertrek naar de Sossusvlei, overnachting Sossus Oasis campsite
dag 3- Sossusvlei, deathvlei en Sossuscanyon, overnachting Weltevrede campsite
dag 4- via Solitaire naar Walvisbaai en evt Swakopmund (wat is de beste plek om te overnachten?campsite of toch een goedkope B&B?)
dag 5- Living dessert tour in de ochtend en in de middag quad rijden
dag 6- van Walvisbaai/ Swakopmund naar Cape Cross, daarvandaan naar Uis
dag 7- Van Uis een kort bezoek aan de organ pipes en verder rijden naar Warmquelle
dag 8- van Warmquelle naar Opuwo (boodschappen/tanken/evt markt bezoek) en dan door naar Epupa overnachting in Epupa
dag 9- bezoek Epupa falls, overn. Epupa
dag 10- bezoek Himba’s , overn Epupa (of toch doorrijden naar kunene river lodge en daar nog een nachtje blijven??)
dag 11- Van Epupa naar Olifantsrus (met stop in Opuwo voor boodschappen/tanken) overnachting Olifantsrus
dag 12- Olifantsrus naar Okaukeujo, overnachting Okaukeujo
dag 13- Okaukeujo naar Halali, overn Halali
dag 14- Halali naar Namutoni of Unguma (wat is een betere keuze?)
dag 15- van Naumtoni/Unguma naar Grashoek, bezoek San, in de middag 2 uur durende tour crafts in the village en daarna 1,5 uur durende bushwalk, overn. Grashoek campsite San (ik las ook ergens iets over een bezoek aan de san bij Tsintsabis, iemand hier ervaring mee?)
dag 16- van Grashoek naar Rundu, boodschappen/tanken ed en dan door naar Bagani, overnachting Bagani
dag 17- dagje naar Mahango game reserve, overn Bagani
dag 18- relax dagje en evt mokorotocht over de okavango, overn Bagani
dag 19- van bagani naar Rundu, overn in de buurt van rundu. Tips goede campsites??
dag 20- dagje niets doen, overn bij Rundu
dag 21- Rundu naar Otjiwarango, middag tour Africat foundation
dag 22- ochtend tour Africat en daarna doorrijden naar campsite in de buurt van Windhoek
dag 23- vroeg de auto inleveren en naar het vliegveld, waar onze vlucht om 12.20 weer zal vertrekken

Alle tips en op en aanmerkingen op de route zijn van harte welkom, wie wil en kan ons verder op weg helpen?
Alvast heel erg bedankt.

Hebben jullie al accommodatie geboekt? Met name die bij Sossusvlei en Etosha NP zou ik snel checken…

Gr. Hans

Hoi Hans,
we hebben inmiddels alles geboekt en vastgelegd ( we hebben gebruik gemaakt van de diensten van Cardboard box, waar we heel erg over te spreken zijn)
We waren net op tijd, ik hoorde van anderen dat inmiddels alles vol is. Wij hebben het geluk dat we bij sossus en etosha beide in het park kunnen overnachten. Daar zijn we dan ook heel blij mee. In ieder geval heel bedankt voor het aangeven, voor hetzelfde geld had ik het niet geweten en had ik niets gehad…
Groetjes,
Linda

Hoi. Ik ben net weer terug uit Namibië. Voor de vierde keer alweer. Altijd zelf rondgereisd. Ik kan jullie heel veel tips geven en een hele mooie route geven. Nog steeds interesse? Of de route al vastgelegd?
Groet
Timo

Wij gaan ook naar Namibie deze zomer en hebben nog niet alles vastgelegd. De laatste week tussen Etosha en Windhoek moeten we vooral nog bedenken wat we gaan doen. Heb je daar nog tips voor? Of algemene tips wat wel of niet te doen of wel of niet mee te nemen?

Dank je wel. :slight_smile:

Africat is zeker een bezoek waard en ligt op de route tussen Etosha & Windhoek. Daarnaast zou je bijvoorbeeld rond het Waterberg Plateau kunnen kijken voor een mooi overnachtingsadres en ook Erindi is het overwegen waard.

Succes!

Gr. Michel

Beste Timo wij gaan nu in november naar Namibie,de 4X4 is al besproken,bij Britz,we hebben voor 26 dagen gehuurd.Ik zit nog een beetje met de route .Vertrek dus uit Windhoek,en voorts willen we de bekende plaatsen doen,maar ook de caprivi-strook.Eerst wou ik ook de Victoria falls combineren daarboven,maar het zou in november niet zo ideaal zijn (te weinig water)misschien heb jij suggesties of een route om die 26 dagen te vullen.
Alvast bedankt Herwig.

Hoi Timo,

Ik lees jouw reactie dat je al vier keer in namibie bent geweest en zelf hebt rondgereisd. Wij gaan hopelijk volgend jaar naar namibie en willen het liefste van de Vic Falls via Botswana en Namibie naar Kaapstad (of andersom). Een reisbureau zal erg duur worden dus ik denk dat ik alles zelf ga uitzoeken… Dat heb ik voor andere landen zoals Kenia ook gedaan. Heb je evt tips over waar we het beste de wagen kunnen huren en een website met een overzicht van de campings?

Alvast bedankt! Groetjes Daniëlle

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Hoi Daniëlle,

Op http://www.namibian.org/ kun je heel veel campsites en accomodaties vinden per regio, vind ik persoonlijke een erg handige site voor ideeën.

Succes met de planning, Namibië is geweldig!!

Gr. Michel

Zie er inderdaad al veel leuke opties bij staan. Dankje! Heb je ook nog een tip waar we onze auto kunnen boeken?

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Enkele betrouwbare adressen die ik zelf heb gebruikt zijn Gemma Dry van Discover Namibia en Hans Schoeling van Selfdrive4x4.

Succes!!

Gr. Michel

Okee dankjewel!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app