Route en advies Selfdrive Namibië

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik zijn druk bezig met de planning voor de reisroute van Namibië, startend eind juni dit jaar. We zullen 14 dagen met een 4x4 rondreizen. Hieronder staat de planning met globaal ingeschatte kilometers en reisduur per stuk. Het lijkt op een paar routes die ik al voorbij heb zien komen, dus ik denk dat het haalbaar zal zijn. Suggesties zijn echter welkom!

We hebben nog ééń dag over om een verblijf te verlengen of om een extra tussenstop te maken. Hebben jullie hiervoor ideeën?
Hebben jullie ook advies voor het vastleggen van campsites? Het verschil met het vastleggen door reisorganisaties vind ik namelijk erg groot!
Is het nodig om de reserveringen vooraf vast te leggen of kunnen we in deze periode ook op de bonnefooi reizen? Ik ga er trouwens vanuit dat de prijzen voor kamperen die op websites staan incl. auto zijn of heb ik dat mis?
De campsites in de national parken wil ik wel voor de zekerheid reserveren.
Verder heb ik niet echt een goede campsite in Twyfelfontein of omgeving gevonden, heeft iemand goede ideeën?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

	**Route**
	**Km**
	**Tijd**
	


	1
	Windhoek – Sesriem
	315
	5
	Via Spreetshoogte pass Sesriem. Kleine wandeling maken


	2
	Sesriem
	
	
	Wandelen Hidden Vlei


	3
	Sesriem – Dune 45
	45
	1
	Zonsopkomst zien


	
	Dune 45 – Swakopmund
	355
	5,5
	Kleine wandeling


	4
	Swakopmund – Spitzkoppe
	150
	2,5
	


	5
	Spitzkoppe – Twyfelfontein
	240
	4
	Wandelen


	6
	Twyfelfontein – Opuwo
	350
	5,5
	Hoofdstad van het noorden


	7
	Opuwo
	100
	
	Stam bezoeken


	8
	Opuwo – Kamanjab
	240
	4
	Cheetah-tour Otjitotongwe


	9
	Kamanjab – Etosha NP (Okaukuejo)
	250
	4
	


	10
	Etosha NP (Okaukuejo – Halali)
	75
	1,5
	


	11
	Etosha NP (Halali – Onguma Safari Camp)
	85
	1,5
	


	12
	Etosha – Waterbergplateau
	316
	5
	Via Grootfontein


	13
	Waterberg plateau – Windhoek
	300
	4,5

Beste Tamara,
Ik ben benieuwd hoe jullie route is bevallen! Verder heb ik dezelfde vragen als die jij hierboven stelt, waar je nu waarschijnlijk zelf antwoord op hebt :-). Kun je hier meer over vertellen?
Groetjes!

Hallo Noortje,

Leuk dat je naar Namibië gaat, wij vonden het echt helemaal geweldig!
We hebben wel de reisroute flink aangepast, zodat we niet te veel hoefden te haasten (korte dagen in de winter) en we ook nog voldoende tijd hadden om uit de auto te kunnen stappen. We zijn 14 dagen op pad geweest. Dit was uiteindelijk de route:
Windhoek - Bagatelle (Kalahari) - Sesriem (zonsopkomst Sossusvlei/Dune 45 + Deadvlei) - Solitaire - Brandberg - Grootberg - Etosha (4 nachten, helemaal te gek, tip: Olifantsrus camping) - Waterbergplateau.
Het leukste is om van de geasfalteerde wegen af te gaan en C- of D- wegen te volgen. Dit zijn goed onderhouden grindwegen.

Verder is het niet nodig om campings te boeken, op Etosha na. Dit zou anders volledig volgeboekt zijn. Je kunt campsites boeken via de site van NWR of via Cardboard Box Travelshop. Die doen dit gratis voor je en we vonden het makkelijker met betalingen om het via Cardboard te regelen. Bovendien kunnen zij ook campsites van de NWR buiten Etosha voor je boeken, maar die vond ik minder mooi dan de particuliere campsites.
De auto is altijd inbegrepen, alleen in NP moet je er apart voor betalen.

Als je nog vragen hebt, stuur je maar gewoon een berichtje. Heel veel plezier!!

Ik lees de tips ook even mee :). Leuk om te lezen. Wij boeken hopelijk deze week onze tickets voor juni.

De niet van tevoren geboekte campsites, boekte je die dan wel onderweg, of reed je er gewoon naartoe?
Goed ervaringen met je verhuurbedrijf en daar nog tips voor?

Groetjes, Esterra

Madisa en white lady lodge zijn leuk bij tweyfelfontein.

En ik zou lekker op bonnefooi gaan, zoveel fijner en leuker! Etosha en Sossusvlei idd wel even boeken