Hallo,
Even een bericht aan de ervaren Namibië reizigers onder jullie:
Kunnen jullie mij soms wat tips geven aangaande ons reisschema? Wij gaan de tweede helft van oktober naar Namibië. We organiseren alles zelf en huren een 4X4 camer Jeep.
Ik vind het wel nog moeilijk om in te schatten op welke plaatsen je best langer blijft en waar je het wel op een uurtje gezien hebt… Dit is hoe ik het nu heb voorzien:
ROUTE VERSIE 1: WINDHOEK - KEETMANSHOOP
DAG 1: van Windhoek naar Sesriem rijden: S’avonds de zonsondergang meepikken
DAG 2: (RUSTDAG) Vroeg op voor de zonsopgang op Deadvlei & HiddenVlei - S’middags en S’avonds ???
DAG 3: Van Sesriem naar Spitzkoppe: onderweg stoppen bij Walvisbaai (Flamingo en zoutpan)
DAG 4: Spitzkoppe -> Damaraland; tussenstop in Cape Cross en overnachten in Hentiesbaai ??
DAG 5: Hentiesbaai - Damaraland
DAG 6: (RUSTDAG) Damaraland verkennen
DAG 7: Damaraland - Etosha WEST
DAG 8: (RUSTDAG)Etosha WEST: game view
DAG 9: (RUSTDAG)Etosha WEST: game view
DAG 10: Etosha verlaten -> Opuwo: langs sesfontein & Skeleton coast NP
DAG 11: Opuwe - Etosha WEST (enkel overnachten zonder NP te bezoeken)
DAG 12: Etosha W - Etosha Oost: route langs rand van het NP
DAG 13: (RUSTDAG)Etosha OOST: game view
DAG 14: (RUSTDAG)Etosha OOST: game view
DAG 15: Etosha O -> Waterberg Plateau
DAG 16: (RUSTDAG) Waterberg Plateau: Hiking
DAG 17: Waterberg -> Fish River Canyon: Ergens overnachten tussen de 2; Marniental ???
Dag 18: Mariental - Fish river Canyon: Bezoek aan Fish River Canyon
DAG 19: FRC - Keetmanshoop: Inleveren Jeep.
In Keetmanshoop zouden we de Jeep achterlaten en daar een bus nemen naar Kaapstad.
Dit om de Drop-off kosten te vermeiden (400 Euro bij onze verhuurmaatschappij!!)
Ter info: Na onze trip door Nambië gaan we nog een 5-tal dagen rond Kaapstad vertoeven.
Dit om het stof wat uit te laten waaien en eens lekker te kunnen zwemmen :vak02: en genieten van een ECHT BED ![]()
Alvast bedankt voor de opmerkingen en tips bij deze route!
Kan je misschien ook even controleren of de afstanden te doen zijn?
Gr