Namibië op eigen houtje?

Hallo! Wij hebben het idee om in april ca. 2 weken op eigen houtje door Namibië te trekken. De auto willen we vooraf reserveren. De rest eigenlijk pas ter plaatse. In Windhoek / Swakopmund vinden we vast wel een hostel, maar hoe zit dit bij Etosha / Sossusvlei, etc.? Heeft iemand hier ervaring mee? Je rijdt in Namibië natuurlijk niet gemakkelijk naar de volgende bestemming als er geen accommodatie beschikbaar is… Alvast bedankt!

wat voor ene auto gaat ge huren? hopelijk een 4x4 suv…heb je daar echt nodig. zou dan een toyota nemen…

ben bezig expeditie naar NL - S Africa volgende jaar te ondernemen met een vriend(en) en ken de wildernis aardig goed mag ik zeggen van mezelf. suc6

JohnathanDoe; bedankt voor je reactie. We weten nog niet wat voor 'n auto. Een 2x4 schijnt voldoende te zijn. Maar mijn vraag ging eigenlijk over de accommodaties… Vooraf reserveren of ter plekke bekijken? Weet jij hier iets van? Tnx!

Hey,

Ik ben in 2010 naar Namibië geweest.
Wij hadden 2 plaatsen vooraf geboekt, nl. in Windhoek en Sossusvlei.
Dit om volgende redenen:
Windhoek: Handig als je toekomt dat je niet meer moet zoeken naar een overnachting + als de bagage niet mee is moet je op uw formulier in de luchthaven zetten waar je overnacht zodat ze de bagage kunnen sturen naar daar (welke bij ons dus het geval was :), bagage was verloren gegaan tussen Johannesburg en Windhoek maar was de dag zelf wel geleverd op hotel)
Sossusvlei: beperkt aantal plaatsen als je in het park zelf wilt overnachten. Bij ons was het volgeboekt (November 2010). Tvoordeel als je in het park overnacht is dat je vroeger naar de zonsopgang kunt vertrekken.

Ne 2x4 is inderdaad voldoende.

Als je nog meer info wilt, shoot :slight_smile:
Je kan me ook vinden op facebook onder moerefred123@yahoo123.com zonder de 123’s.

greetz,
Frederik

Hoi,

In windhoek zitten een paar verhuurbedrijven die 2x4 en 4x4 verhuren. met een 2x4 kom je al een heel eind, maar met een 4x4 kom je overal. De 4x4 met tenten op het dak zijn wel redelijk snel uitgeleend dus reserveren kan wel handig zijn. Je hebt een aantal kaarten, te koop in supermarkten en windhoek, waarop al de meeste campsites staan. Verder kom je onderweg veel campsites tegen op zeer mooie plekken en een stuk goedkoper, die dus niet op die kaarten staan. Ik ben vorig jaar 2 weken rond wezen rijden en heb me niet druk hoeven maken over campsites. Alleen in het hoge noorden zijn ze schaarser en in hoogseizoen, als namibie zelf vakantie heeft in december januari, zijn veel plaatsen druk bezocht en de toeristische plekken vol, dus dan is reserveren erg aan te raden. Ook mag je niet overal rijden met 4x4, vooral in natuurparken. In windhoek zit een kantoior van de overheid die de vergunningen hiervoor regelt. Ook kom je veel lodges tegen onderweg, erg mooi en comfortabel, maar daar zit wel een prijskaartje aan. In hentiesbaai heb je veel b&b maar die zijn in het hoogseizoen veelal volgeboekt (soort zandvoort in het klein) Ik hoop dat je wat aan de info hebt, groeten mathilde en een mooie reis (maar dat lukt wel in namibie!)