Wat zeggen jullie??

In oktober gaan we voor 5 weken naar Namibie en Botswana.
Ik verander met de dag wat ik moet doen.
Wel campings van te voren boeken of juist niet??
Wat zeggen jullie?
Alvast bedankt voor het helpen met de knoop door hakken.

Het ligt eraan wat jullie willen zien en doen en als jullie een bepaalde route planning hebben.
In Namibia en Botswana zijn er op bepaalde plaatsen niet al te veel campings, en de campings zelf zijn vrij klein, met soms maar een aantal plekken. Aan de meest populaire plaatsen zijn die campings vaak vooraf volgeboekt. En het is nu ook niet dat er veel alternatieven zijn (zoals bijvoorbeeld aan Sossusvlei). Je moet dan al vaak 100 km of meer omrijden om toch een slaapplaats te vinden.
Als jullie in Etosha zelf willen slapen moeten jullie best vooraf boeken, evenals in de andere nationale parken in Botswana en Namibia. Zo worden campings vaak vooraf geboekt door reisorganisaties met groepen.

Dus ik zou zeggen, als jullie niet echt een planning hebben hoef je niet echt vooraf te boeken. Maar dan zou ik wel ter plaatse vooraf even bellen om te vragen als er vrije plaatsen zijn, om niet voor niets helemaal om te rijden en een alternatief te vinden. Vorig jaar in september zijn wij nog zonder te boeken in het zuiden van Namibia geweest. Nu ik ben er al zo vaak geweest dat het echt niet meer uitmaakte waar we een kampplek vonden en wat we zouden zien.
Dus mijn advies, als je er maar 1x bent zou ik toch een aantal plaatsen proberen vooraf te boeken. En laat tussen in wat open dagen zodat je zelf nog kan zien waar je naartoe kan rijden of misschien langer op een bepaalde plaats blijven.

Jullie hebben 5 weken, wat natuurlijk al vrij ruim is om beide landen te zien om wat tijd tussen in te nemen.

o Windhoek
o Kalahari 1 op 2 oktober. GEBOEKT
o Fish river Canyon
o Sossusvlei
o Naukluft:
o Spitzkoppe:
o Khorixas:
o Kamanjab:
o Etosha National park: halali , namutoni , Onkoshi
o Caprivi Game park:
o Victoria Falls:
o Kasane: vanuit daar Chobe park.
o Savuti
o Moremi
o Okavanga delta
o Ghanzi
o Windhoek

dit is een beetje mijn idee. maar het kan nog alle kanten op.
wat zou je hier van vantevoren gaan boeken?

Je zult in elk geval een auto van tevoren moeten vastleggen en als je dwars door Chobe, Savuti, Moremi, Delta wilt rijden zelf, dan moet dit een 4x4 zijn met alle kampeeruitrusting erin. En dan kamperen, of je moet overal andere accommodatie kunnen boeken. Trouwens, campings moet je ook wel boeken. Kan eventueel ook als je in Kasane bent, maar dat kan wel lastiger worden…
Namibie ken ik persoonlijk onvoldoende om daar iets over te zeggen. Ik weet wel dat dit land voor 2018 heel druk / vol schijnt te zijn (qua overnachtingsmogelijkheden) maar dat is een kwestie van een beetje Googlen waarschijnlijk :wink:

Met frisse groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience