In het verleden heb ik ruim een jaar in Angola gewerkt, en de uitstapjes (variërend van een lang weekend tot een tour van 2 weken) voerden me in die tijd naar Namibië.
Ik vind Namibië een prachtland en ondanks de afwezigheid van dichte oerwouden vind ik het Afrika ten top. Het is een stuk goedkoper dan Zuid-Afrika en ik vond de mensen er bijzonder vriendelijk.
De hoofdstad Windhoek heb je snel gezien maar het is prachtig om rond te touren en te gaan boarden op de zandduinen bij Swakopmund, bij diezelfde stad de machtige Atlantische Oceaan te bekijken, verscillende wildparken te bezoeken waaronder natuurlijk Etosha. Ervaar de unieke stilte bij de prehistorische rotstekeningen van Phillip’s Cave of de rode zandduinen van Sossusvlei.
Als je een auto huurt kun je zelfstandig door het land heen en het in je eigen tempo ontdekken en overnachten in de mooie lodges die het land te bieden heeft.
Onlangs publiceerde ik een reisboek met daarin ook een deel over Namibië. Dat is te zien via www.ecritures.nu/reizen of te vinden onder de titel “Reizen door landen in opspraak”.
Zelf ga ik liever naar Namibië dan naar Zuid-Afrika. En ik raad iedereen hier aan om het eens zelf te ervaren.
In 2011 3 weken zuid afrika gedaan, net terug van drie weken namibie.beide keren alles zelf geregeld, is makkelijk te doen. Namibie is inderdaad een schitterend land. onze ervaring is echter dat namibie een stuk duurder is als zuid afrika. Zij nu alweer aan het zoeken voor volgend jaar, zal hoogstwaarschijnlijk botswana worden. Als iemand tips heeft?
Zelf ben ik 2 maanden wezen rondreizen met de auto van Johannesburg door naar Swaziland door de krugerpark op naar botswana, victoria falls gezien in Zimbabwe en door naar Namibie naar Johannesburg!
In Botswana is Maun heel erg mooi! En deze backpackers was mij erg goed bevallen, volop gezelligheid en leuke tours dat je via hun kan doen. http://www.maun-backpackers.com/ Wij zijn toen met een boot de delta ingeweest en daar een weekend verbleven!wat best spannend was maar een hele ervaring en in de delta nog met een mokoro naar een ander deel heen geweest! Maar Kasane ook, daar zaten we bij een hele luxe chobe safari lodge gezeten. Daar hadden we onze tent opgezet! Vanaf Kasane kan je gemakkelijk naar Zimbabwe om de VicFalls te zien!! genoeg te doen in Botswana:)!!
Inderdaad Nambia is een stuk duurder dan Zuid Afrika, omdat bijna alles moet worden ongevoerd. Ook kosten voor overnachting in Ethosa ( overheids park) is erg duur. En er zijn daar totaal geen faciliteiten, alleen in de paar campen en die zijn ook niet supertjes… Ook de accommodatie, zeker in Swakopmund zijn duur.
en autohuur isook prijzig vanwege de duren autoverzekering. Er gebeuren veel ongelukken op de gravel roads
Geef mij maar het Kruger park, veel mooier.
ja mensen zijn er vriendelijk, maar dat zijn ze ook in Z.A. En Swazieland.
Botswana is helaas nog duurder, jammer en het eten…is zeker niet zo goed in hotels, restaurants.
Hi Marloes,
Ik lees dat je met de auto door zuidelijk Afrika bent getrokken. Wij zijn ook z’n reis aan het plannen maar dan voor een maand. We weten nog niet precies welke route haalbaar is om in een maand af te leggen.
Waar had je een auto gehuurd en waren de wegen overal goed begaanbaar? Had je een gewone auto of een 4x4?
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je zomaar mail!
Groetjes Irene
Hallo, wij hebben heel veel gedoe gehad met de auto, omdat wij een gewone auto hadden en door werkzaamheden over een zandweg moesten en we in een grote plas water terecht zijn gekomen. (tussen botswana en Namibie) dus ik zou zelf voor een 4x4 gaan, dan weet je zeker dat het goed komt!voor de rest prima alles te doen met de auto (gewone auto) in ZA en Botswana. Wij hadden onze auto bij het vliegveld gehuurd bij budget!!
Qua reizen is het maar net met hoelang je overal wil verblijven, Graskop is een aanrader, Racuana waterfalls (in et noorden van Naimbie) ook (vond ik persoonlijk mooier dan de Vic Falls) en zelf ben ik helemaal verliefd op Namibie
Beste Irene.
Is te doen in een maand, maar is wel veel rijden, kan nik je zeggen. En als je deze route wilt gaan rijden, zou ik zeker een 4x4 aanrader, dat is geen overbodige luxe. Maar je moet dan veel meer meenemen. Zoals extra water, benzine, platen voor onder de wielen als je echt vast komt te zitten et. etc