Wij hebben een schitterende grotendeels zelf geregelde reis door Zuid Afrika achter de rug en zijn helemaal verslaafd aan het land. Nu spelen we met het idee om volgend jaar een combinatiereis te maken. We willen erg graag nog een keer een aantal dagen naar het Krugerpark, daarna naar het Noorden en dan door naar Namibie. Wie heeft dergelijke ervaringen en kan ons tips geven? Zoveel mogelijk willen we zelf regelen.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar. Ik ga in augustus voor zes maanden naar Ghana en wil daarna ongeveer 2 maanden reizen in Namibië, Zuid-Afrika en ook weer in Ghana. Ben benieuwd hoe je dat het beste kan doen.
Hoi Hinke57,
Afgelopen jaar heb ik 5 maanden in Zuid-Afrika gewerkt (Kaapstad) en daarnaast ook veel gereisd (o.a. Garden Route, twee keer naar Namibië geweest, Kruger Park, Vic Falls, Okavango Delta). Alle reizen heb ik ook zelf geregeld. Alles met een huurauto gedaan, op Kruger Park na. Daarvoor zijn we van CT naar Joburg gevlogen. Binnenlandse vluchten zijn vrij goedkoop te krijgen. Wat betreft autoverhuur is First Car Rental aan te raden.
Ondanks het cliché, en dat het heel toeristisch is, vond ik Sossusvlei echt enorm imponerend. Het is een lange, saaie en oncomfortabele rit om er te komen (vooral met een huurauto), maar het is het wel waard. Wij hadden ook geen 4x4, en dat is eigenlijk wel stukken beter omdat in Namibië, in tegenstelling tot Zuid-Afrika, veel gravelwegen zijn. Ook de Fish River Canyon was indrukwekkend (hier geldt weer hetzelfde voor die rit). Swakopmund vond ik niet zo speciaal. Leuk om ff een dagje of 2 dagen bij te komen van het lange reizen misschien. Wat misschien nog wel het vreemdste was, en ook heel mooi, is dat de afstanden enorm zijn. Soms zie je meer dan 200 km lang niks, geen stadje, geen dorpje, niks. Als je even stopt en uitstapt, hoor je helemaal niks. Apart om mee te maken. Etosha moet ook mooi zijn, maar daar ben ik niet geweest.
wij vertrekken in mei, hebben vlucht geboek op Kaapstad en daar huurauto geregeld. 4x4 met daktent. De bedoeling is om vooral Namibie aan te doen, maar het is veel goedkoper om op Kaapstad te vliegen dan op Maun! Die extra rit hebben we er graag voor over, kan na mei vertellen hoe het is geweest.
gr. Judith
Kaapstad of Maun ? Je kan ook gewoon op Windhoek vliegen. WDH.
Vanuit Munchen kost het soms maar 320 euro (ben zelf mijn zoon gaan bezoeken in Namibie voor die prijs)
foto’s
http://www.martijndenecker.info >>> BLOG
Voor info over Namibie kun je kijken op onze niet comm. site www.bjusterbaarlik.nl Wij hebben 2 x 4 weken op eigen gelegenheid met een 4x4 camper rond gereisd. Wij zijn alleen via Kaapstad gegaan en niet via J’burg. Op onze site staan 2 reizen (mei 2007 + april 2009). Van elke reis hebben we een reis-/routeveslag, veel foto’s en een grote lijst met tips op alf. volgorde. Het is teveel om hier allemaal te plaatsen.
Heel veel plezier bij de voorbereidingen en de vakantie zelf natuurlijk ook!
Vorig jaar december 4 weken Namibië een paar dagen Botswana en een dag Zimbabwe, wil je weten hoe het ons is bevallen kun je kijken en lezen op www.rejali.carreteam.com.
Wij gaan dit jaar weer terug, fantastisch land!!!