Rondreis ZA, Namibie en Botswana vooruit alles plannen?

Hallo,

wij (mijn vriendin en ik) gaan een auto huren in Kaapstad en in zes weken rond trekken langs de kust omhoog door Namibië en Botswana en leveren de auto weer in in Johannesburg.

Wij zijn gewend om niets te plannen op reis. Nou hebben we vernomen dat we in betrokkene landen alles vast moeten leggen omdat de kans bestaat dat campings vol zijn en je dan 300km moet rijden voor de volgende.

Wat zijn jullie ervaringen, klopt dit? Of kunnen we ook globaal plannen en ter plekken een camping zoeken?

Groeten Henk

Hallo Henk,

Je hebt ivm jouw vraag DE belangrijkste factor vergeten te vermelden: wannéér is jullie reis gepland? Hier in Europa is bv ook alles voller en duurder in juli/augustus…
Gaan jullie ook naar Nationale Parken (bv. Kruger, Kgalagadi)? Daar moet je echt tijdig op voorhand boeken!
Hebben jullie al een globale route in gedachten? Die zou namelijk ook handig zijn voor een antwoord.

Bij de autohuur moeten jullie uiteraard de zekerheid hebben dat jullie met de huurwagen ook buiten Zuid-Afrika mogen rijden - voor Namibië en Botswana gelden wellicht niet dezelfde regels als voor Swaziland…

Veel voorbereidingsplezier!
Toetske

Sorry, ik zie nu in jouw andere thread dat jullie in januari gaan - ook daar is belangrijk: eerste helft of nadien? Want tijdens de zomervakantie in Zuid-Afrika zal wellicht zelfs in Kaapstad niet zomaar jullie gedroomde overnachtingsplek nog vrij is.

Groetjes,
Toetske

Zo! Nuttige informatie, nu al. We vliegen 7 januari geloof ik en blijven dan eerst een aantal dagen in Kaapstad.
Eerdaags gaan wij om tafel om iets meer te plannen, dan kom ik bij je terug. Ik zal er bij de auto huur eens navragen, goede tip.

Je hoort snel van me, bedankt!

Het lijkt toch wel wat krap allemaal. Eerdaags heb ik op dit forum links gezien naar vergelijkbare reisverslagen. Weet jij toevallig sites waar ik die kan vinden? Veel rondgekeken al maar nog maar een vergelijkbare gezien. En dat is geen verslag… https://www.travelhome.nl/zuid-afrika-botswana-zambia-en-namibie/zuid-afrika

Dit zal ongeveer de route zijn, alleen andersom. Maar als we dat zelf willen doen zal het krapper zijn. Landen 8 januari en vliegen de 18e weer weg.

Hi Henk,

Met “18e weer weg” bedoel je dan wellicht februari, vermits je over 6 weken schreef…

Heb momenteel echt niet de tijd om alles fijn in detail uit te pluizen maar als ik naar jouw link kijk, komen er toch twee vragen op:

  1. Reis Travelhome = 40 dagen en jullie hebben 41 dagen: waarom zou het dan krap zijn? Een goed gevuld programma is het uiteraard wèl.

  2. Wat ik ook niet kan uitmaken in jouw bericht: gaan jullie die reis dan bij Travelhome boeken maar in omgekeerde richting? Of zijn jullie van plan om de hele reis individueel zelf te gaan boeken?

Namibië of Botswana hebben we jammer genoeg nog niet bezocht en dus kan ik daarover geen raad geven. Wat Zuid-Afrika betreft, moet men vooral tijdig (= zo vroeg als men het kan) boeken 1. in de vakantieperiodes en 2. voor de nationale parken.

Suggestie: misschien moet je jouw vraag nog even (zo duidelijk en compleet mogelijk) herhalen bij Botswana en Namibië die hier bij Wereldwijzer een apart forum hebben. Anderzijds zullen hier (hopelijk) nog wel reacties komen van “kenners”.

Groetjes,
Toetske

Dankje! Idd 18 februari. We gaan het zelf doen ja. Daarm vermoed ik ook dat het eis wat krap word. Maar zou dus wel haalbaar moeten zijn. Ga ik zeker doen!

Hey Toetske, ben hier verder gegaan! http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=180376&p=1054433#post1054433