Begin augustus vetrek ik voor een 10-daagse vakantie naar Playa del Carmen samen met mijn man en 3-jarig dochterje.
Graag had ik zoveel mogelijk tips gekregen omtrent de bezienswaardigheden, openbaar vervoer, geld, …
Tijdens die 10 dagen wil ik zoveel mogelijk gezien hebben maar natuurlijk met een kindje dat dit soms moeilijker zal liggen.
Daarom, ik hoor van Xcaret, Coba, Palenque, Merida, Boca, … Wat is ZEKER de moeite waard of zijn er diverse plaatsen die we bv. in 1 DAG kunnen combineren om zo tijd te winnen want alles kunnen we niet bezoeken.
Ik zou Palenque achterwege laten in een 10-daagse vakantie. Vanaf Playa ben je al snel 10 uur onderweg met de auto. Dus niet te doen in 1 dag. Merida is ook vrij ver weg. Dikke 4 uur rijden (5 uur bus) en dus ook teveel op 1 dag. Je kan bijvoorbeeld wel naar Chichen Itza rijden, vervolgens door naar Merida, daar overnachten en de dag erna de stad bekijken en terug naar Playa. Maar misschien iets teveel met een kindje.
Je kan bijvoorbeeld naar Coba en Tulum gaan op een dagje. Dagje naar Xcaret of Xelha. Dagje Cozumel. Genoeg te doen rondom Playa wat minder ver rijden is.
HALLO, je moet zeker naar xcaret gaan hebben wij ook gedaan 2 jaar geleden met onze kinderen. Soort van dolfinarium, maar dan 100 x mooier en ook erg natuurlijk aangelegd. Aan een mooi strand, waar je kunt snorkelen en wij hebben er zelfs schildpadden gezien toen we aan het snorkelen waren.Je kunt met dolfijnen zwemmen of ze alleen aaien in ondiep water.Dit zou ik wel thuis reserveren.Hier krijg je geen spijt van als je er naar toe gaat, we kijken nog regelmatig de dvd van het zwemmen met de dolfijenen.Wel duur maar moeite waard.je bent er zo met de taxi vanuit playa del carmen.Monique