wie helpt me op weg naar Ierland? ;)

Dit wordt de eerste keer voor mij, zowel naar Ierland als alleen reizen. Ik ben dus een leek en heb veel vragen.

Ik heb al wel een aantal dingen gevonden die ik graag zou willen zien. Niet alles ligt erg dicht bij elkaar. Dus hoe zit het met openbaar vervoer? Zijn er bussen, waar vertrekken deze en is het prijzig?

Kan ik op de dag zelf overnachting regelen of heb ik dan kans dat alles vol zit? Ik ga in augustus. En wat is het verschil tussen hostel en b&b? Ik ga alleen en denk hotels een beetje te prijzig wordt.

Hoe zit het met kosten in Ierland? Is het duur?

Zijn er meerdere die alleen op reis zijn geweest daar? Ik hoor graag ervaringen.

Ik wil veel lopend afleggen en met openbaar vervoer, kan lichamelijk maar beperkt lopen dus heb wat rust nodig tussendoor. Maar dit betekent dus ook beperkt bagage meenemen aangezien ik het mee moet sjouwen. Wat moet je echt meenemen? Ik ga ongeveer een week.

Sorry voor alle vragen, hoop dat iemand me op weg wil helpen.

Hoi hoi,

Slechts bescheiden ervaring van een bus- en wandel/fietsvakantie een tijd terug, maar in het land der blinden kan eenoog toch helpen…:cheer:

  • Bus: lange afstands netwerk is

http://www.buseireann.ie/inner.php?id=232

Beduidend minder frequent en ‘dicht’ dan in Nederland maar acceptabele prijzen.

  • In een grotere stad zou je zelfs in hoogseizoen met wat rondwandelen/bellen wel een plek moeten kunnen vinden al is het misschien niet je 1e keuze. Maar waarom niet gewoon 1-2 dagen vantevoren via Internet of telefoon, zodra je plannen voor de komende dagen duidelijk zijn? Scheelt een hoop stress en misschien gereis bij aankomst.

  • Hostel (wat groter) en B&B (wat kleiner) kunnen overlap hebben. Veel hostels bieden standaard slaapzaal (gedeelde douches/WC’s en zaal) en eigen kamers etc. soms als extra; B&B zal altijd eigen kamer zijn maar soms eigen badkamer en soms die badkamer toch met de andere gasten delen. Gewoon goed de boekingssites lezen.