Naar Ierland in m'n eentje

Hoi allemaal,

Ik ben Ilona, ik ben 18 jaar oud. Ik ben van plan om begin juli in mijn eentje naar Ierland te gaan en hier twee à drie weken rond te reizen. Dit wordt de eerste keer dat ik echt alleen op vakantie ga, en ik vroeg me af of iemand ervaring had met alleen reizen door Ierland, en of dit als meisje goed te doen is, of juist niet heel verstandig. Ik vroeg me ook af of iemand misschien tips heeft voor het alleen reizen in Ierland, ik start mijn reis in Dublin. Ik ben niet van plan een auto te huren, dus als iemand tips heeft over hoe ik dan het beste kan reizen, zijn die ook erg welkom !

Ook hoor ik het graag als iemand ooit op een georganiseerde groepsreis, waarbij je van te voren de groep nog niet kende, naar Ierland is gegaan, omdat deze optie nog niet helemaal uitgesloten is maar ik nog geen goede groepsreizen heb kunnen vinden.

Hi Ilona,

Over Dublin en Dundalk kan ik je wel dingen vertellen. Echter blijft het daar wel een beetje bij…misschien Dogheda en Newry ook nog wel.

Als je van plan bent met openbaar vervoer te gaan reizen gebeurd dit over het algemeen met de bus. Tickets zijn vrij goedkoop vergeleken met Nederland. De trein zit soms wel op de zelfde kosten als Nederland.

Naar horen zeggen is het zeker de moeite waard om Bundoran en Galway te bekijken. Vergeet ook niet The Giants (Causeway Coast) op te zoeken.

Hier nog een aantal eye catchers!

Carlingford;
The Magic Hill Jenkinstown (County Louth)
Newgrange
Natuurlijk een aantal pubs.

Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik ze wel.

Hoi Ilona,
Zelf ben ik afgelopen jaar in mijn eentje naar Engeland en Ierland geweest, een echte aanrader!
Ik zit er zelf ook weer over te denken om er weer heen te gaan en nog meer te zien.
Ik ben zelf in Dublin, Galway, Killarney en Cork geweest.

De meeste mensen vinden Galway geweldig, ikzelf vond er niet heel veel aan moet ik zeggen (misschien heb ik niet goed gekeken :wink: )
Killarney daarentegen vond ik geweldig!
In Dublin heb ik de Wicklow Mountains tour gedaan, die is prachtig!

Openbaar vervoer is inderdaad prima te doen. Ik heb van te voren een pas gekocht voor bus Eireann.

Mocht je toch nog een reisgenoot zoeken, dan lijkt mij dat misschien wel leuk :slight_smile:

Groetjes!

Hoi Ilona en Joke,
Een reis naar Ierland zie ik ook wel zitten! Zelf heb ik ook al een paar reizen gemaakt, maar nog niet naar Ierland.
Het lijkt mij een schitterend land om daar te gaan rondreizen. We kunnen ook samen gaan rondreizen in Ierland.
Dan hoef je niet met een groepsreis mee, maar ben je ook niet alleen.

Als dit je een leuk idee lijkt, dan hoor ik het graag :).

Hoi Juli macha. Ik geloof dat ik je een bericht gestuurd heb, maar ik ben nog niet heel bekend met deze site, en kan hem niet meer terugvinden.
Kan je mij laten weten of je iets hebt ontvangen?

Hoi allemaal!
Ik ben Ciska, 27 jaar oud en ik vertrek eind mei/ begin juni naar Ierland :smiley: Mijn vriend is piloot en heeft daar een baan gevonden. Eind oktober verhuizen we weer naar Nederland. Nu willen we graag een meubileerd huisje vinden in de buurt van Dublin en het vliegveld (zodat m’n vriend niet ver hoeft te reizen), maar wat zijn de huur woningen duur daar! :-O. Zijn er meer meiden die naar Ierland gaan binnenkort? Misschien dat we dan leuk een groep samen kunnen stellen ofzo om wat te gaan doen :-). Ik heb gehoord dat Ierse mensen heel aardig zijn. En wellicht dat ik op Ierse dans les ga (jeugd sentiment Lord of the Dance) :slight_smile:
Ik hoor graag van jullie!
Liefs,
Ciska