ik ga samen met mijn vriend 2,5 week naar Ierland. We zijn van plan om via Dublin naar Galway en Cork te gaan.
Wij willen graag wat geld besparen en op campings in huuraccomedaties verblijven.
Heeft hier iemand ervaring mee? Of hoe je ergens kunt zoeken waar je kunt slapen in een Inn, of een Guesthouse?
Een hostel is voor ons geen optie.
De goedkoopste optie is tentje op de camping, twee jaar in Ierland op vakantie geweest en met tent ging top. Klein campertje is ook nog goed te doen qua prijs en is (mocht je beetje pech hebben met het weer) ook een heel leuke optie. (Check www.crazycampers.nl eens, heb die twee jaar terug eentje gehuurd en dat was echt een geweldige ervaring.)
Accommodatie op campings kan ik me eigenlijk niet goed herinneren of die er veel waren, waarschijnlijk niet dus anders was het me wel opgevallen.
B&B’s zijn er erg veel, maar in het hoogseizoen kunnen die natuurlijk vol zitten (ik ben twee keer in juni geweest), nadeel van B&B’s is dat ze nog redelijk aan de prijs zijn en je geen eigen kookgelegenheid hebt.
Tis een prachtig land Ierland! Wij hebben twee keer de kuststrook helemaal rond gevolgd (heel kort samengevat) en dat was echt super. Vergeet de Aran Eilanden (bij de Cliffs of Moher) niet, prachtig om te gaan kijken. Kuststrook Noord-Ierland (o.a. giant’s causeway)
Naja… Mocht je daar nog wat tips over willen, voel je vrij om te vragen!
Kan je die campers echt aanraden! Is superervaring.
Het leuke is dat je overal waar je komt bekijks hebt. We zijn twee jaar geleden met “ons” campertje echt ontzettend vaak op de foto gezet. (Wij niet, het campertje.) Zowel onderweg als op camping zie je mensen lachen als ze je aan zien komen.
Het is dat we tegenwoordig een caravan hebben (met kindje toch makkelijker) anders had ik zeker vaker zo’n ding gehuurd.
Deze hadden wij… Reisverslagje staat ook nog bij hun op de site.
Is dat niet duur zo’n camper? Ik zou graag terug gaan naar ierland met mn hond. Ik heb er nog als au pair gewerkt en sinds ik terug ben heb ik heimwee naar Ierland…
Duur is relatief. Voor een campertje zijn ze echt niet heel duur, tenminste als je het vergelijkt met een “echte” camper niet. Op de website staan de prijzen, dus check het daar even zou ik zeggen. (en neem van mij aan… het zijn fantastische dingen, was echt super leuk er eentje te huren en gebruiken)