backpacken in Schotland/Ierland

Ik zou graag wat meer te weten komen over backpacken in Schotland en Ierland. Volgens mij is het wel goed te doen. Ik wil er 2 of 3 maanden naar toe, en waarschijnlijk met eigen auto. Is het leven als backpacker er duur of valt het mee? Welke delen zijn het mooist, en zijn er mensen die hun ervaringen willen vertellen?

groetjes danny.

Ik ben vorig jaar twee weken in Ierland geweest. Daar een auto gehuurd en twee weken van camping naar camping. We zijn in Dublin begonnen, van daaruit naar links, kust af naar beneden en vanaf Cork weer naar Dublin. Een reisgids (Lonely Planet was erg goed) vertelt je al erg veel. Ring van Kerry, Guiness museum in Dublin (erg commercieel maar wel leuk), City Goal in Cork zijn in ieder geval aanraders. Wij waren ongeveer 500 Euro per persoon kwijt voor twee weken maar hebben niet erg zuinig gedaan en zijn regelmatig in een pub / restaurant wat gaan eten. Koken bij de tent was namelijk niet echt lekker met alle wind die er daar was. Het was dan ook vakantie natuurlijk. Je kunt er in ieder geval zo veel tijd als je zelf wilt. Twee weken is erg kort.

hoi,
ik ben in schotland geweest! Isle of Skye en Loch ness zijn zeker aanraders. Je hebt naast de duurdere B&B heel veel goede hostels die ook vaak wel 2persoonskamers. Wel even lid worden van de Yha want dan krijg je veel meer korting en soms laten ze je zonder lidmaatschapspas niet toe.

Voor Ierland is inderdaad de lonely planet gids erg goed. Bezine is redelijk duur en ook eten en drinken kan oplopen. Maar er zijn wel ontzettend leuke campings in ieder geval in Ierland. Poog wel lekker off the beaten track the gaan want dat kan in Ierland geweldig zijn. Galway, Dublin en the ring of Kerry zijn de grootste toeristenspots. Check well zomer in Galway is leuk en er is veel gaande. Schotland weet ik minder van aangezien ik daar 2 weken heb rond getrokken. In Ierland heb ik twee jaar gewoond

Ik denk dat je ervaring afhangt of je nou gaat backpacken, of met je auto gaat. Daar zit nogal verschil in. Als je gaat backpacken en dus ook met openbaar vervoer enzo gaat ontmoet je de echte ieren, en dat is echt aan te raden. Ook kom je steeds andere backpackers tegen… leuke sfeer. Veel Fransen die de taal willen leren en duitsers die werk zoeken. Ik ben afgelopen jaar een maandje in Ierland geweest. Ik zou zeggen: Go west! De hele westkust is geweldig en afwisselend. Dublin is ook leuk. Persoonlijk kan ik het zuiden en midden van IErland afraden, gewoon niet mooi. HEt mooiste vond ik The Burren (ligt naast cliffs of Moher, ook heel gaaf) en Connamara. Dat is niet te omschrijven, dat moet je beleven.

Als je naar hostels wilt moet je ff googlen. Er is 1 organisatie An Oige die veel hostels heeft en ook pendelbussen naar Hostels in the middle of nowhere. Ik vond persoonlijk de hostels van Sleepzone beter… hebben ook pendelbussen en zijn gewoon beter voorzien. VErder zit in Connemara nog een bourgiondisch hostel genaamd: the old monastry. Echt een aanradder. Gezellig… huiselijke sfeer en niet duur. Zit in Connemara gebied.

Succes ermee!