Backpacken Groot Brittannië - Ierland

Hey allemaal.
Aankomende zomer ga ik met een vriendin naar Groot brittannie en ierland om daar doorheen te trekken. Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dat hebben gedaan en welke plaatsen er nou echt must-see zijn! en weet iemand of de mensen daar gastvrij zijn, als je bijv. geen hostel (B&B) kan vinden of je gewoon daar in een huis terecht kunt. of misschien een site met informatie?
Alvast bedankt! :smile:

Hey!
Ik woon op dit moment in Ierland, als au pair.
Dublin is natuurlijk de absolute must-see. Ik woon op dit moment in Cork, ook een mooie stad. Verder heb ik in het zuiden Kinsale al gezien, een havenstad, en Cobh (laatste take off-place van de Titanic), ook leuk. Voor echte Ierse charme kun je ook goed in Galway terecht. Belfast heb ik zelf nog niet gezien, maar lijkt me ook de moeite waard.
Verder denken veel mensen dat Limerick de moeite waard is, vanwege ‘Angela’s Ashes’, maar het is mij afgeraden erheen te gaan, veel criminaliteit en niet echt een mooie stad om te bezoeken.
Verder zijn er overal genoeg youth hostels te vinden.
Have fun! XXX

Ik heb 4 maanden in Cork stage gelopen. Ik heb in die tijd wel redelijk wat van Ierland gezien, Groot Brittannië ben ik (nog) niet geweest.
Uiteraard ben ik ook naar Dublin geweest voor een lang weekend. Mooie stad en er is veel te doen. Verder ben ik in Killarney geweest, wat met name leuk is als je van wandelen houdt. In de meeste plaatsen rondom Cork ben ik wel geweest; Cobh, Ringaskiddy, Crosshaven, Blarney enz.

Mijn ervaring is dat de Ieren erg aardig zijn, in het zuiden van het land meer dan in het noord-oosten. Dit is omdat er in het oosten een iets “zakelijker” sfeertje hangt. En na de eerste week had ik geleerd om te zeggen dat ik uit “The Netherlands” kom en niet uit “Holland”. Dit wordt namelijk snel aangenomen als “Poland”, en die mogen ze over het algemeen niet zo.
B&B’s zul je over het algemeen in heel Ierland wel vinden, Hostels alleen in de grotere steden.

In de zomer ga ik terug naar Ierland om een maandje vakantie-werk te doen. Dan wil ik nog wat andere plaatsen zien. Dat zijn iig Galway en Belfast. Afhankelijk van hoeveel mijn salaris is en hoeveel ik uitgeef wil ik via Wales terug naar huis.

Ierland staat vol met B&b’s en hostels overnachten is geen probleem.

Voor mij was Dingle in Ierland een hoogtepunt, leuk dorp met pubs waar Ierse muziek gespeeld wordt.

Belfast en Londonderry in Noord Ierland zijn ook erg erg leuk om naar toe te gaan. Belfast heeft een geweldig uitgaansleven!!

Asl je in Ierland een auto huurt kun je dat beter in noord ierland doen is veel goedkoper! En als je met openbaar vervoer je wilt verplaatsen… ze rijden niet zo stips als in nederland, dus geduld en een boek voor de wachttijden.

Ikzelf woon in Engeland en vind Devon en Cornwall erg mooi. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het idee heb dat het moeilijk te bereizen is met openbaar vervoer, liften lijkt me een betere optie!!

Fijne vakantie!!

Al een heel oud topic maar wil er even op reageren.

Ik heb zelf 6 jaar geleden gebackpacked door Engeland en ik ben verliefd geworden op het land. Ik vind het enorm mooi al heb ik natuurlijk lang niet alles gezien.
Ik ben via London naar Birmingham gegaan en meer die kanten op.

Ik wil graag een engels talencursus doen en twijfel erg tussen groot brittannie en ierland. De bedoeling is in de periode maart en april. de cursus wil ik voor 3 a 4 weken doen en daarna nog 2 a 3 weken wat backpacken.

Wie heeft er tips en ervaringen

Groet RB