Drukte in de vakantie?

Hallo,

Wij willen dit jaar naar Ierland op vakantie gaan. Nu heb ik gehoord dat in de zomer (juli - augustus) het vaak erg druk is op de wegen met reisbussen enzo. Is dit ook werkelijk zo of valt het wel mee? En accomodaties; kun je dan overal zo terecht, zonder van te voren te boeken? We willen rondreizen en niet gebonden zijn aan reserveringen. Het maakt niet uit waar we slapen.
We hebben ook de mogelijkheid om in de meivakantie te gaan. Is dit een beter tijdstip om te gaan, gezien drukte? Alleen ben ik bang dat 1 week dan veel te kort is, zeker als we heel het land doorwillen.

Wie kan ons verder helpen??

groetjes Marion

hallo,

ik heb een ierse verloofde ik kom er zo vaak mogelijk,
ik ben nu al 5 keer naar ierland gegaan, op verschillende tijdstippen, zoals zomervakantie ,meivakantie, herfstvakantie enzovoorts.

Hoe toeristisch het is ligt meer aan waar je heen gaat. Ierland is eigelijk helemaal niet zo toeristisch. het is vooral een aanrader, ik weet zeker dat jullie er net zo verliefd op worden als ik ben.

Ik kan je van echt aanraden niet naar het noorden te gaan! er zijn daar nog veel problemen, en in de zomer zijn daar veel demonstraties en de ‘orange march of orange men’ de engelse protestanten gaan dan de straten op en dat loopt altijd heel erg uit de hand en het is hartverscheuren om te zien.

ook limerick is geen aanrader, de ieren zelf zeggen dat dan ook tegen je.
het mooiste gedeelte van ierland is de zuid-west kust de counties tipperary, kerry en cork zijn prachtig en heel gastvrij,
je kunt gemakkelijk zonder te boeken naar ierland en dan slapen in b&b bed and breakfast. hou er wel rekening mee dat het irish (het engels wat ze er spreken) erg gemixt is met het gaelic (orginele taal van ierland) het word je soms dan ook moeilijk gemaakt met het communiceren.

het is ook de moeite waard om naar het plaatsje connemara te gaan, daar spreken ze allemaal gaelic, het is er prachtig

Ik wens jullie heel erg veel plezier in dit prachtige land

groetjes annesophie:dag: