Ik zou graag wat meer willen weten over vakantiewerk in Ierland (of Schotland). Met name wil ik me richten op Ierland.:yes:
Ik weet dat dit in andere landen wel mogelijk is, maar van Ierland
kan ik het niet achterhalen.
Misschien wil ik deze zomer (of voorjaar/najaar) nog wel op vakantie
naar Ierland en ik zoek dan eigenlijk een reismaatje. Het is dus nog niet
zeker of en wanneer ik ga. En misschien dus werken maar misschien ook
op een andere, liefst goedkope, manier.
Ik ben gek op Ierland hoewel ik er nog nooit ben geweest. Alles
interesseert me; de cultuur, de mensen, de natuur…
Ben jij ook gek op Ierland en heb je plannen om er heen te gaan
en/of heb je info voor mij over vakantiewerk? Dan hoor ik het graag.
ik heb vanavond bedacht dat ik in ierland vakantiewerk wil gaan doen voor 2 of 3 maanden.
ierland lijkt mij geweldig!!!
ik weet nog helemaal niks hierover of het kan enzo.
kan iemand me verder helpen???
ik moet wel kunnen werken daar want ik ben heel erg blut:frown:
ik ben pieter (26 jaar)
van 3-12 september 2008 ga ik naar ierland, ik zoek nog medereizigers
shannon - limerick - bunratty - corrofin - lahinch - doolin - inishmore - galway - dublin
overnachten in b&b en in hotel in dublin, tent kan ook
dingen die ik zeker wil zien: bunratty castle, de hondenrenbaan in galway en guinness brouwerij in dublin
met ryanair naar shannon, en aerlingus naar brussel
groetjes pieter
Wat leuk! Nou ik vind ierland ook helemaal geweldig hoor. Ik heb niet veel over vakantiewerk kunnen vinden. Enige werk wat veel gevraagd wordt is in callcenters maar dan voor minimaal 3 maanden. Ik heb er wel over nagedacht maar huisvesting in Ierland is errug duur.
Maar naar iedereen gericht een tijdje rondreizen lijkt me erg leuk! Ik wil alles zien, ben al in Dublin geweest, maar er is nog zoveel te zien!
je bekijkt het voorstel maar he, zie je het niet zitten om alleen te reizen, neem een vriendin of zo mee (dan zal ik in dublin nog wel een extra kamer moeten voorzien, want hotel in dublin is het enigste dat al vast ligt)
ik weet niet vanwaar je moet komen, maar ik vertrek met ryanair vanuit charleroi (België)
als ik niemand vind, dan ga ik met een georganiseerde reis naar ierland
groetjes pieter
Hey peoples
ik wil graag 2 weken gaan rondreizen, huurauto of bp -en
ik ga dan rond de 11e augustus weg
als je zin hebt.
heb al een jaar Oz en NZ ge backpackt, creativiteit genoeg
tent en/of hostels
Als tip: boek je campins ruim op tijd! Ik wilde komende weekend naar het zuidelijke deel van Schotland gaan (border region) maar ik kan geen caming vinden Plekken voor caravans en campers zat, maar voor een tent? Nu ga ik maar naar een ander deel van het land…
23-25 augustus is Summer Bank Holiday (niet in Schotland, maar wel in de rest van het land), dan is het dus superdruk overal.
Thanks voor je info Jenny, dat moet je maar net weten.
ik kon echter niet krijgen wat ik wilde op zo’n korte termijn, dus nu ga ik naar zweden lekker aktief doen.
Heeft iemand ervaring met reizen in Ierland in januari? Heb gelezen over temperaturen rond 5 graden en waarschuwingen over veel B&B’s en hotels die nog dicht zitten, maar verder… Heb het idee dat ik iets te ambitieus ben om met die temperaturen wandeltochten te willen maken, maargoed. Hoop van iemand te horen!
werk in Ierland is moeilijk te vinden met de recessie en die is in Ierland heel duidelijk te merken, zelf heb ik Irish roots, dus kom er ook redelijk vaak, maar ik kan je vertellen het is een super land!! succes!
Helemaal mee eens. Ierland is een enorm mooi land met enorm veel bezienswaardigheden en een enorm mooie natuur Ik kom er heel graag. Echter in deze tijd is de werkloosheid in Ierland veel groter als elders in Europa, werkloosheid 10-15%. Onlangs is Dell computers vanuit Limerick vertrokken naar Polen. Stijging werklozen in Limerick dus nu 2000-2500 personen.
Ja Ierland is super! Heb er zelf 9 maanden gewoond en gewerkt. Dit was in een callcenter in Belfast. Het werk was helemaal niet mijn ding, maar de rest was zo leuk dat het zeker de moeite waard was (de mensen, de pubs, muziek, natuur en ja, zelfs het weer!). In Belfast is het krijgen van een kamer helemaal niet moeilijk en ook zeker niet duur. Ook is werk krijgen niet moeilijk voor Nederlandstaligen, omdat de callcenters daar veel behoefte aan hebben. Meestal moet je het werk inderdaad minimaal voor 3 maanden, of een half jaar, doen. Maar de tijd gaat snel voorbij en stoppen kan ook binnen die termijn echt wel, al is dat niet de bedoeling.
Zelf zit ik eraan te denken weer terug te gaan naar Ierland, omdat ik echt verliefd ben geworden op het land en de bewoners… Maar nu eerst op zoek naar beter werk!
Veel succes allemaal en tip: gewoon proberen, als het niet bevalt ga je toch weer terug?!
Groetjes Leonie
nou ik ben ook verliefd geworden op ierland
ik hou van de prachtige landschap, de cultuur, de vriendelijke mensen.
ik ben er totaal gek op geworden toen ik er een au pair voor 10 maanden.
I love my family en ik ga over 4 weken weer terug heen voor een weekje!
en volgend jaar april weet in de planning om terug te gaan!
het is prachtigg!!
Ook ik zou graag vakantie werk willen doen in Ierland. Het lijkt me een heerlijk land, en het lijkt me goed om twee maandjes even heerlijk te ontspannen daar. Ik vroeg me af of een van jullie eventueel al werk aangeboden heeft gekregen en op welke manier ik dat het beste kan doen.
Jij hebt een tijdje geleden dit bericht geplaatst hier. En ik vroeg me af of het je is gelukt. En of je nog tips hebt hoe ik dit ook kan doen.
groetjes!