Ik wil heel erg graag naar Ierland om daar te wonen en werken voor minimaal een half jaar. Ierland heeft me altijd erg getrokken en ik wil graag weereens wat anders zien en meemaken. Hebben jullie goede tips? Evt. plaatsen waar ik goedkoop zou kunnen overnachten?
Is het een optie om onvoorbereid naar Ierland toe te gaan en daar ter plekke werk en woning te regelen?
Beetje late reactie, maar toch… Ierland heeft mij ook altijd getrokken, maar ik kan je niets vertellen over werken en wonen daar. Ik weet niet of je er al eens geweest bent, maar de steden Galway & Killarney vind ik toch wel de gezelligste steden waar ik geweest ben. Ook heb je in de omgeving van beide steden heel wat te bekijken! Over twee weekjes ga ik een weekend naar Limerick, misschien heeft dat ook wel wat, kan ik als je wilt nog wel even laten weten.
Ook kan ik je de site www.boards.ie aanraden, daar vind je heel wat fora over van alles en nogwat, o.a. wonen en werken in ierland.
Deze zomer heb ik 2 maanden in Ierland gewerkt. Er waren toen een heleboel mensen die gewoon naar Ierland kwamen en op zoek waren naar een baan. Ik weet niet in welke periode je wilt, maar je kunt dan denk ik het beste in het voorjaar (of najaar) gaan, als de vele studenten/scholieren nog op school zitten, maar er toch mensen nodig zijn.
Wonen weet ik niet, op de plek waar ik werkte had ik kost & inwoning.
Ik was benieuwd of je al in Ierland bent of of je er al bent geweest. Ik heb zelf net een bericht geplaatst. Dit is in de eerste instantie i.v.m. vakantie werk/ goedkope Ierland vakantie.
Maar ik ben in de toekomst van plan om voor langere periode heen te gaan en daar te werken, misschien een half jaar of langer.
Ik ben ook altijd al geinteresseerd in Ierland! Nou ja ik was even benieuwd naar jou, misschien heb je wat tips of info…
Ik zie wel.
Groetjes van Marloes