Ierland!

Hallo,

Wij zijn Laura (25) en Rowena (24) en we zijn hard op zoek naar een baan in Dublin e.o.

We beheersen het engels allebei goed, hebben allebei ervaring in de horeca en zoeken dus een baan in die sector.

We zijn eigenlijk per direct beschikbaar, en zijn op geen enkele manier gebonden aan Nederland. We zijn voor onbepaalde tijd beschikbaar.

Hai Laura en Rowena,

Ik antwoord niet echt op jullie vraag maar ik zou graag wat aan jullie willen vragen?
Ik zit er zelf over na te denken om 40 dagen zoiets naar Ieland te gaan denk naar de Zuidwest kust bij Kilkenny. Maar hoe regel ik dit??
Hoe doe ik dat met verzekeren enzo. Kunnen jullie me hier mee helpen?? Hoe ik dit moet doen!

Heel erg bedankt Niels

Hoi Niels,

heel makkelijk, neem een jaar reisverzekering, zijn er al heel goedkoop.
Heb zelf twee jaar in Kenmare, co. Kerry gewoond. Die plaats moet je bezoeken! Heel mooi daar! Veel plezier in Ierland!
Groetjes,

Laura

Sinds een tijdje ben ik hard op zoek naar informatie over werken en wonen in Ierland.
Maar dan niet tijdelijk… maar voor vast.
Zou met alle plezier mijn leventje in Nederland opgeven om te emigreren naar Ierland… maar helaas het is nog allemaal 1 groot vraag teken, dus als iemand info heeft… PLEASE!!!

Greetz, Sarah! :unsure:

Hallo beste geintereseerden in Ierland,

Mijn naam is Van Acker Jeremy .Belg en ook uiterst Ýerland fanaat.Heb er zelfstudies over gedaan gedurend jaren.Zelf werk in nu sinds 3 jaar in Toerisme overal in Europa.Maar zoals ik al zei,zou dolgraag naar Ýerland imýgreren ,maar zoals gezegd,werk vinden is belangrijkste,dat wat ik nu al maanden doe.Zelf ga ik naar Limerick week met Kerstmis.Ýndien jullie me kunnen helpen met meer nieuws omtrent dit alles,laat me weten
email=jervacker@hotmail.com

alvast bedankt.

Van Acker Jeremy

Beste Laura, Rowena, Niels en van Acker Jeremy,

Jullie hebben groot gelijk dat je naar ierland wilt. Het is een fantastisch land als je van de natuur houdt. Het land is uitgestrekt en vaak kom je uren geen verkeer tegen (m.u.v. Dublin :slight_smile: )
De mensen zijn aardig en in de pub is het gezellig, maaaaaaaar…
Ierland zit vol valkuilen bereid je goed voor met name als je de bedoeling hebt om er permanent te gaan wonen.
De sociale voorzieningen zijn laag en ook de lonen zijn laag. De kosten voor levensonderhoud is duur en voor zo’n beetje alles betaal je teveel!!! Afdingen bij aankopen is normaal en je kunt daardoor veel geld besparen.
Het is niet moeilijk om in de horeca een baan te vinden. Je stapt een uitzendburo binnen meld je aan en je gaat lachend weer naar buiten. Direct een hotel binnenstappen is ook een optie. Het beste kun je contact zoeken in Ierland want over het algemeen is “ons kent ons” een drukke bezigheid in Ierland.
Verder zijn er banen in een call-center via een uitzendburo.
Bezoek voor algemene informatie www.europa.com surf hierin verder. Ook via Google kun je veel informatie vinden zoekoptie bv. “work in Ireland of Living in Ireland” moet wel iets doen denk ik.

Voor van Acker Jeremy, als je iets permanents zoekt bezoek dan
http://www.new-morning.tk

Laat eens iets van jullie horen
Groeten en succes
Paul

Hey paul,

Ik heb gister ook al op een reactie van je gereageerd van de talencursus, maar wat voor valkuilen heb je dan nog meer? Had dit eigenlijk niet verwacht, tuurlijk denk je daar wel aan, maar dacht dat de lonen enzo wel een beetje gelijk zouden liggen aan die van Nederland…Maar goed bedankt…weer een advies wijzer!!! Groetjes Rowena

Hi Rowena,

Laat je alsjeblieft niet door mij ontmoedigen en ga naar Ierland als je dat zo voelt. Daar is niets maar dan ook helemaal niets mis mee.
Op dit moment werk ik als chef in een hotelkeuken en maak dagelijks jonge mensen mee (van verschillende nationaliteiten) die ontzettend genieten van de vrijheid. Maar daarentegen ook verschrikkelijk balen als het tegenzit. Maar ook daar leer je van en groei je !!!
De jonge mensen waar ik me werk zijn allen enthousiast en werken hard, leren veel en gaan de taal beheersen. Ook onderhouden ze contacten met elkaar als ze eenmaal uit het hotel zijn. Ik heb enkele meegemaakt dat er huwelijken zijn voorgekomen.
Is dat niet verschrikkelijk fijn??

Beste mensen, geniet van het leven zolang het nog kan, maar wees voorzichtig.

Mochten jullie meer willen weten of gewoon even van gedachten wisselen kun je je me altijd berichten.
Het allerbeste, of opz’n Iers
God Bless

Paul

hey Paul,

Oh, maar ik echt zeker weten naar Ierland toe hoor!!! IK ben blij met advies enzo zowel positief als negatief!!! Leer je alleen maar van. Dus jij werkt in een hotel…zijn die mensen die jij hebt ontmoet of mee werkt ook van een organisatie ofzo dan? Als je wilt kan je mijn email ook wel krijgen kan ik je andere vragen of suggesties mailen…lees trouwens verder op het forum dat jij weggaat uit Ierland…vindt je dat niet jammer? Groetjes Rowena

Beste Rowena,

Fijn te lezen dat je toch gaat.
Je hoeft niet bij een organistaie te horen om naar Ierland te gaan.
Misschien kun je met andere geinteresseerden via dit forum iets met eklaar regelen dat je samen gaat. Is wel zo gezellig…
Voor een baan maak je de meeste kans in de horeca, call center of ziekenhuis als verzorgende.
Heb je diploma’s laat deze dan vertalen venals je offieciele documenten zoals geboortebewijs of (huwelijksakte…??)

We vertrekken uit Ierland om naar Frankrijk te verhuizen. Het is een deal tussen mijn vrouw en mij. Ierland is voor mij een favoriet land terwijl mijn vrouw zweert bij Frankrijk. Na 3.5 jaar ierland gaan we de rest van ons leven in Frankrijk doorbrengen.

Het staat je (jullie) vrij om mij te mailen via 02348764@eircom.net

Veel plezier met de voorbereiding
Paul

Hoi,

Ik heb zelf meer dan 2 jaar in Dublin gewoond. Hoe moet je alles regelen? Ik deed het zo: ik boekte een weekje naar Dublin en verbleef in een hostel voor zo’n 12 euro per maand. Binnen een week had ik een baan en een flat. Zo simpel is dat. Banen liggen absoluut voor het oprapen in Dublin. Geweldige stad.
Als je je ergens anders in Ierland wilt vestigen, kan dat ook…maar Dublin is handig als opstapje.
Prijzen in Dublin zijn hoog, vooral huur…maar uiteindelijk valt het heel erg mee. Mijn loon lag niet lager dan in Nederland, het tegenovergestelde zelfs. Belasting is laag dus je houd een leuk bedragje over. Probeer niet meteen een hotel of bar, maar ga 's met een “recruitment agency” praten. Die kunnen jou als Nederland vaak een aantrekkelijk baantje aanbieden.
Mijn vorige werkgever is heel hard op zoek naar Nederlanders, www.bfs-finance.ie. Probeer dat ook 's. Is administratie voornamelijk.
Succes!

Ik kan niet geloven dat je voor 12 euro in de maand in een hostel heeft gezeten.Dat zou mooi zijn…ik ga er gelijk naar toe!!!
Goedkoper kan je niet leven!!

Met vriendelijke groet,

Jo  :blink:

:ireland: Hallo allen!!

ik zie dat dit al een oud forum is dus het wordt tijd voor een nieuw bericht! Ik heb op dit moment een vaste baan in nl net als mn vriendin en ik heb een sollicitatie lopen bij een bedrijf in Ierland. We willen heel graag in Ierland wonen, we gaan er al elk jaar op vakantie en wonen is een droom. Natuurlijk is het niet allemaal rozengeur dus ben erg benieuwd naar de ervaringen van alle lezers! Valkuilen en dingen waar je rekening mee moet houden, ben erg benieuwd!

Groeten Berry

Ik heb afgelopen zomer ook al in Ierland gewerkt. Ik had toen een baan in een hotel incl. Staff house. Enorm gezellig, vrienden aan overgehouden en mij Engels is nu op een behoorlijk hoog niveau.

Dit jaar wil ik weer. Ik heb helaas nog geen baan. Wel op zoek maar jammer genoeg heb ik er nog niet een. Ik heb vakantie in Juli en Augustus en ben van plan begin Juli naar Dublin te gaan, in een hostel slapen en op zoek te gaan naar een baan. Ik hoop dat ik dan iets vindt in een hotel of ergens op kantoor. Alleen ik weet dat in de tijd dat ik er heen ga enorm veel anderen ook die kant op gaan. Dus ik hoop dat ik wat extra te bieden heb waardoor ze mij aannemen. Denk het wel trouwens: mijn Engels is sowieso vrij goed en ik heb ervaring in werken in “housekeeping” en op kantoor (helaas wel een tijdje terug). Maar mocht ik na 2 weken niets gevonden hebben dan keer ik helaas weer terug naar huis. Maar ik hoop het niet!

Maar mocht iemand nog tips voor me hebben wat betreft de banenjacht dan hoor ik het graag!

Ik zie dat er al een tijdje niet meer gereageerd is op dit topic, toch wil ik erop ingaan.
Ik heb net terug van 2 weken Ierland en vond het zo heerlijk dat ik heb besloten om een jaar niet te gaan studeren in Nederland, maar een jaar te gaan reizen en werken, te beginnen in ierland. Ik wil in augustus al vertrekken en voor korte tijd een baantje en een kamer in Galway…
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vraag me namelijk af of ik enig papierwerk moet regelen om tijdelijk te kunnen werken daar en te wonen. Ik lees vanalles op internet, maar kom er geen wijs uit, er staat dat je een ierse bankrekening nodig hebt en een pps nummer, maar geldt dat ook voor een baantje van een maandje of 3?
Ik hoop dat iemand me kan helpen…
Groetjes lyn.

PPS nummer heb je sowieso nodig om te kunnen werken. Heb je dit niet zit je in emergency tax (=heel hoog) en ik weet ook niet of ze je dan wel uitbetalen. Waar het op neer komt is dat je het gewoon nodig hebt! Je kunt het halen bij je lokale “Department of Social and Family Affairs”. Je vult een formulier in en je krijgt binnen 2 weken een brief met daarin je nummer.

Een bankrekening is ook wel handig. Ik heb er wel eentje en ik heb een brief gekregen van de plaats waar ik werkte en toen kon ik er een openen. In de brief stond dat ik daar woonde zeg maar. Ik lees net op internet dat je een bewijs van identiteit EN verblijf nodig hebt.

Maar echt leuk dat je er heen gaat! Als ik jou was dan zou ik er eind augustus/begin september heen gaan. Tegen die tijd gaan veel mensen die daar zijn alweer naar huis. Ik was er vorig jaar Juli en Augustus en de laatste week ofzo zag ik overal bordjes “staff wanted”.

Als je nog meer vragen hebt stel ze gerust! Dan zal ik ze proberen voor je te beantwoorden!

Dankjewel. Woon jij in Ierland?
Dus om dat goed aan te pakken moet ik vrijwel meteen zo’n pps nummer aanvragen daar. kost het geld ook? En ligt dat in Dublin dat department?
Ja eind augustus idd, ik wil zowiezo eerst nog ff reizen voor een week of 3, 4 dus komt goed uit.
Oh, en is het makkelijk om een kamer te vinden?

Ja, heb er zin in :slight_smile:

Ik woon niet in Ierland maar heb er vorig jaar voor 2 maanden gewerkt en ga het dit jaar weer doen (zie een paar posts naar boven in dit topic :)).

Een PPS nr. aanvragen kost niets. Ik neem aan dat in Dublin ook zo’n department is maar dan moet je even kijken op internet.

Of het makkelijk is een kamer te vinden weet ik niet, dat kan ik je deze zomer vertellen. :wink:

Waar ga je trouwens heen? :slight_smile:

Hey!
Bedankt voor je reply.
Ik ga naar dublin rond de 22e augustus denk ik, want daarvoor zal ik nog naar barcelona gaan en misschien naar londen voordat ik naar dublin ga. Ik wil dan het liefste richting het westen, en een baantje zoeken in Galway, heerlijk stadje dat. Ik hoorde dat er veel werk zou zijn bij horeca en dat september een mooie maand is in Ierland. Wil ik niet missen dus

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Wanneer ga jij en waar ga je heen?
Groetjes Lyn

Ik ga 2 juli naar Dublin, en als ik werk krijg blijf ik 2 maanden, als ik geen werk vind ben ik na 2 weken terug :wink:

Galway is opzich wel een leuke stad! Lijkt me wel een fijne stad om te wonen/werken!

Ik denk idd dat je veel werk kunt vinden in de horeca omdat -zoals ik al zei- heel veel mensen dan terug gaan.

Volgende week ga ik weg en ik heb d’r zin in! Hoop alleen wel een baan te vinden :slight_smile: