Hallo allemaal,
Ik houd van reizen, en wil dolgraag andere landen/culturen ontdekken en internationale werkervaring opdoen. Vandaar dat ik al een lange tijd van plan ben om na mijn studie voor een onbepaalde tijd naar het buitenland te gaan. Ik ben al enkele maanden aan het oriënteren naar diverse mogelijkheden, en nu ben ik in juni afgestudeerd. Mijn studie zit erop dus als ik de stap wil maken geloof ik dat ik daar nu niet te lang mee moet wachten. Daarnaast hoor ik van veel mensen om mij heen dat ze destijds spijt hebben dat ze die stap nooit meer hebben gemaakt. Een land waar ik nog nooit geweest ben, maar dolgraag heen zou willen is dus Ierland! (Veel mooie verhalen van vrienden/familie)
Ik heb mijn CV onlangs online gezet bij diverse recruitment agencies en ben de afgelopen twee weken meerdere malen gebeld voor beschikbare functies voor een Nederlandstalige werknemer. Een baan sprong eruit en nu heb ik over een paar dagen een online interview voor een functie in Dublin (start 27 augustus 2012). Ik heb eigenlijk dus al besloten om gewoon de stap te maken. Zo heb ik mijn kamer al verhuurd, wat spaargeld opzij gezet. Daarnaast heb ik al een leuke hostel gevonden voor de eerste periode in Dublin zelf, om daarvanuit ter plekke verder te oriënteren op de overige banen waarvoor ik benaderd ben.
Ik weet absoluut niet wat mij te wachten staat, maar daar kom ik maar op 1 manier achter. Nu ben ik wel echt razend benieuwd naar ervaringen van anderen! Zijn er toevallig andere personen die binnenkort naar Ierland gaan. Of mensen die de stap al veel eerder gemaakt hebben en mij nog tips kunnen geven (alles is welkom). Of zie ik belangrijke dingen over het hoofd? Of kan ik het beter anders aanpakken?
Ik ben zover ik weet de eerste van mijn familie/vriendengroep die naar het buitenland wil vertrekken. Dus als iemand zijn/haar ervaringen met mij wil delen zou dat heel tof zijn.
Groetjes Daisy