Emigreren als 40-plusser

Ik ben een grote Ierlandliefhebber en ik ben er vaak geweest. Al jaren leef ik een beetje met het gevoel dat ik er eigenlijk wel zou willen wonen. Zijn hier mensen die ruim na hun veertigste (volgende maand word ik 47) de stap genomen hebben? Graag zou ik wel een beetje ervaringen van anderen willen horen.

Wat een mooi plan! Ik heb geen ervaring, kan je dus niet helpen, maar ik denk dat het met een goede voorbereiding helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn.
Ik neem aan dat je Engels spreekt.
Heb je ook zicht op werk? Wil je alleen gaan? Welke regio?
Ik ben wel benieuwd hoe het je verder gaat…en oud? nee!

1 like

Bedankt voor de reactie:smile:

Ja, het is een heel plan. Ik ga helemaal alleen en dat is wel het enge een beetje. Ik heb de knoop nog niet definitief doorgehakt, maar ben me nog aan het oriënteren. Ik ben heel erg geïnteresseerd in de geschiedenis van Ierland, vooral het conflictgebied Noord-Ierland. Zou eigenlijk nog wel een hele studie willen volgen. Welke regio ik wil wonen weet ik nog niet en werk ja, dat is ook nog flink zoeken. Weet iemand ook of ik nog in aanmerking zou kunnen komen voor een studiebeurs?

Ik spreek aardig Engels, hopelijk goed genoeg :hihi:

@Theresia,

Wat spannend! Ik ben zelf ook bezig! Ik ben dan wel een stuk jonger (wordt eind juli 26) maar voor mij net zo spannend want ook ik ga alleen!

Als je werk zoekt, ga dan eens kijken op www.careertrotters.eu Daar hebben ze verschillende vacatures voor Ierland. Ik ben ook met hen bezig. Ik ben nu even aan het wachten tot ik mijn vakantiegeld binnen heb, en ik een vacature zie die mij aantrekt.