Ik blijf er maar bij dat ik wil verhuizen naar een ander land. Aangezien Australië nog even niet haalbaar is (moet eerst zorgen dat ik in aanmerking kan komen voor een visum en dat duurt nog een paar jaartjes) zit ik zelf te denken aan UK of Ierland.
Nu wil ik het liefst meteen vertrekken maar goed, dat zal niet gaan natuurlijk. Maar zijn er hier mensen die dus naar UK/Ierland zijn vertrokken om daar te gaan werken, en hoe hebben jullie dat aangepakt? En dan vooral met werk zoeken…
Hallo, ik ken dat gevoel. Heb je al eens gekeken op www.helpx.net ? Dat is help exchange, kortere of langere tijd werken in ruil voor wonen wel of niet met maaltijden. Eco farms, maar ook youth hostels, restauratie, heel veel en wereldwijd. Succes- Willemina
Hoi Nathalie, ik kijk graag met je mee naar de ervaringen en antwoorden, ierland is momenteel mbt werkgelegenheid moeizaam, dit land heeft mijn voorkeur, dus wordt het eerst ook UK, maar weet ook niet waar te beginnen. internetten en netwerken dus.
Het is inderdaad niet zo gemakkelijk, en zeker niet zo gemakkelijk zoals ik zou willen. Wat ik in mijn eerste bericht heb gezet komt wel een beetje naïef over maar zo is het niet LOL.
Ierland heeft nu echt een hoge werkeloosheid, dus dat zal wel niet lukken, maar gewoon Engeland of Schotland ben ik ook al blij mee. Ik zou het liefst daar willen wonen tijdelijk zodat ik mijn criteria kan opbouwen die ik nodig heb voor een permanent visum.
Het valt allemaal niet mee. Ik ben ook maar gewoon eens aan het kijken online hoe het zit en waar er werk is e.d.
Maar jij hebt dus hetzelfde als ik, gewoon weg uit dit land? Ben ik gelukkig niet de enige LOL
Dank voor de reactie.
En nee Nathalie je ben echt niet de enige, ben het hier meer dan beu.(land, mensen, ruimte, mentaliteit, etc)
Mijn vader zou destijds zijn geemigreerd naar Nieuw Zeeland, (alles was geregeld) maar uiteindelijk laten overhalen door Brabantse moeder. (helaas)
Opvallend als je de vele forums leest van afwachtende mensen, totdat zij 60 zijn, maar waarom wachten op iets dat misschien dan ook niet gebeurd, of te lang gewacht?
Mijn zoon en ik zijn enorme Irelandfans, er wonen ook vrienden van ons aldaar, deze zijn 10 jr geleden hun droom achterna gegaan, en nimmer spijt, de 1 had wat centen in de achterzak en aldaar al een huisje 9boven Cork), (want je moet blijkbaar volgens hem wel een adres hebben om uberhaupt aan werk te komen) De ander gewoon gebleven na een motortour in Cavan, vriendin opgehaald en nimmer meer naar Ned.
Mijn dochter zal emigreren naar de US, dus waarom niet je hart volgen, en de gok wagen, optie zou kunnen zijn je woning nog even in de verhuur doen, voor nood.
Heb ook al vele opties doorlopen, in dienst (en maak niet uit wat, admin, calcentr, productie, schoonmaak) of iets voor jezelf daar opzetten./ of overname.
Alles blijft een gok uiteraard, maar wie nooit is gevallen heeft nimmer de sprong gemaakt, toch???
Februari is de emigratie beurs en ook eens internetten naar Careertrotter (voor jobs in buitenland) Mocht je nog tips hebben verneem ik ze graag Nathalie, delen werkt waarschijnlijk.
Het is een heerlijke dag vandaag! Zal wel 1 van de laatste zijn denk ik zo haha.
Ik vind inderdaad ook dat mensen altijd maar roepen ik wil dit doen, dat doen, verhuizen, etc en mensen doen het dan achteraf nooit. Zo wil ik zeker niet zijn. Maar ik moet zeggen, ik ben maar alleen en ben toch wel beetje bang dat alles verkeerd zou gaan e.d. Het is natuurlijk een grote stap om gewoon zomaar weg te gaan.
Hoewel ik het nu nog zou kunnen doen, aangezien ik (helaas) nog thuis woon. Dus ik zou wel een stuk minder te regelen hebben. Maar ik zal niet voor lang meer thuiswonen (gelukkig LOL). Ik moet echt eens serieus maar wat gaan bekijken.
En career trotter ken ik, maar ik blijf mij toch afvragen of het wel echt is…ik bedoel, tja, ik weet het niet…het lijkt mij daar allemaal te gemakkelijk. En ik ken niemand persoonlijk die zoiets via hun geregeld hebben dus ik weet het niet.
De emigratie beurs ben ik al eens geweest. Toen ging ik specifiek voor Australië. Misschien eens terug gaan en dan nu voor UK/Ierland, misschien wel een goed idee
Qua werk zou het mij niet zoveel uitmaken in het begin. Ik doe nu ook schoonmaak werk dus dat maakt mij niet uit. Voor tijdelijk zou ik veel soorten wel aan willen pakken. Ik ga me namelijk omscholen tot hondentrainer en zodra ik dat gedaan heb, wil ik niets liever dan voor mezelf beginnen. En dan niet alleen maar gewoon honden trainen (zit, blijft, etc) maar ook mensen helpen met probleem honden en honden in asielen trainen en rehabiliteren zodat ze makkelijker geplaatst willen worden. Ik wil nogal wat haha. Maar ja ik vind dat je dromen moet hebben. Ik wil uiteindelijk naar Australië verhuizen. Maar ik voldoe nog niet aan de criteria dus dat zit er nog niet in. Komt ook wel
Als ik ergens iets vind waar ik wat aan heb, dan zal ik het zeker even laten weten, hopelijk vind jij misschien ook wat waardevolle informatie. Delen is helpen toch