Emigreren naar Engeland of Ierland, tips?

Hallo,

Ook ik speel al enige tijd met het idee om te vertrekken uit Nederland, maar ik kan soms door de bomen het bos niet zien. Mijn vriend is Brits en is naar Nederland verhuisd voor mij, maar na 1 ½ jaar hier, is hij eigenlijk dood ongelukkig. Hij kan nergens werk krijgen, aangezien hij overal te horen krijgt dat hij niet goed genoeg Nederlands spreekt. Vandaar dat ik besloten heb dat er meer toekomst is voor ons in Engeland of Ierland. Daar zal de taal voor hem geen probleem opleveren. Zelf vind ik het ook niet moeilijk om Engels te spreken en schrijven. Bovendien erger ik me mateloos aan het Nederlandse onderwijssysteem waar ik werkzaam in ben.

Ik zit eigenlijk met een aantal vragen.

[ul]
[li]Wat is het beste land om naar toe te verhuizen? Ierland of Engeland? (qua werkgelegenheid, huisvesting, levenskwaliteit, prijzen van ziekenfonds, etc.)[/ul][/li][ul]
[li]Wij gaan volgend jaar trouwen. Maakt dat nog enig verschil uit voor de mogelijkheden in een van deze landen? Bijvoorbeeld qua papierwerk.[/ul][/li][ul]
[li]Hoe zit dat precies met het mee nemen van een kat? [/ul][/li][ul]
[li]Waar moet ik allemaal rekening mee gaan houden?[/ul][/li][ul]
[li]Moet je behoorlijk wat geld hebben gespaard om te kunnen emigreren?[/ul][/li][ul]
[li]En hoe pak je dat hier in Nederland dan aan, met bijvoorbeeld je inboedel, verzekeringen, etc.?[/ul][/li][ul]
[li]En dit is meer een vraag voor de mensen die ook een onderwijsdiploma hebben. Wat kan ik eigenlijk doen met mijn bachelor docent Nederlands in Engeland? Is het de moeite waard om dat diploma te laten vertalen?[/ul][/li]
Behoorlijk wat vragen, maar ik wil erg graag nuttig bezig zijn door nu dingen te gaan regelen.

Hopelijk kan iemand ons een beetje op weg helpen.