Hallo iedereen,
Ook maar even mezelf voorstellen ![]()
Ik ga hier op het forum onder de naam Nessel.
Ik ben 29 en woon in Nederland.
Mid volgend jaar zal ik gaan vertrekken naar Ierland, wat in principe definitief zou moeten zijn.
Mijn vriend woont daar en met een internationale relatie moet je op een gegeven moment een keuze maken ![]()
(de tijd kan mij niet snel genoeg gaan). Tegen die tijd zijn we dan anderhalf jaar bij elkaar en hebben we veel heen en weer gereist om elkaar te kunnen zien. 1x in de 5 weken. Dan ik naar Ierland, of hij naar Nederland. Tussendoor een aantal keer een paar weken op vakantie in elkaars land.
Wel spannend zoân emigratie en het is even goed in de gaten houden wat er geregeld dient te worden. Nu maak ik mij eigenlijk bijna nergens zorgen over, behalve het vinden van een baan want ik wil natuurlijk niet (te) lang van zijn geld moeten leven.
Vooral niet omdat ik in Nederland een aardige carriere heb en ik ambitieus ben, dus ik zal er alles aan doen om een baan te vinden. En zo niet, dan is het een baan zoeken als ik daar ben.
Ik heb ook een kat. Dat is een beetje een uitdaging want 1) hij moet met de auto en op de ferry mee en ik zal hem regelmatig willen checken en zorgen dat hij okay is en drinken en voedsel heeft en zijn behoefte kan doen en 2) mijn vriend is (nog) geen kattenvriend. Hopelijk veranderd nummer 2 in ieder geval op zoân manier dat hij mijn kat in ieder geval een klein aaitje over zân kop wil geven en hem niet wegduwd als hij aandacht zoekt. Maar âitâs no dealâ zonder de kat en hij accepteerd dat
haha.
Een aantal vrienden van mij weten van mijn emigratie, maar mijn werk natuurlijk niet. Ook mijn ouders zijn geinformeerd (als eerst natuurlijk) en terwijl mijn vader naief is (hij denkt dat het nog twee jaar duurt) is mijn moeder wat realistischer. Zodra ik mijn schuld van de verkoop van mijn woning (geforceerde verkoop ivm vorige relatie) afgelost heb zal ik vertrekken.
In de tussentijd ben ik een paar dingen aan het verkopen. Nog niet de dingen die ik nodig heb natuurlijk maar dingen die voor mij nutteloos zijn om mee te nemen en waar ik nu al niet naar omkijk. Zo min mogelijk spullen mee de auto in!
Nou goed, dit is mijn introductie en mocht er iemand vragen hebben hoor ik het graag.
Groetjes ![]()