rondreis door Ierland en Schotland

Hallo, :wereld:

Wil van de zomer back packen door Ierland en Schotland en dat wil beetje doen door wandelen, trein, bus, auto huren heeft iemand hier ervaring mee wil zo 3 weken voor uit trekken. Laat maar weten als je tips of iedeen heb

Thanks
Iris

voor ierland alleen al is 3 weken amper genoeg, wat kun je van 2 landen zien en proeven als je er zo weinig tijd voor over hebt.
beide landen zijn zo dichtbij, dus bezoek eerst het ene land en later het andere zou ik zeggen.
ik zou er eens serieus over na denken

Hoi,

Ik heb ook met openbaar vervoer door beide landen gereisd, maar wel afzonderlijk van elkaar.
Uiteraard kun je het in drie weken combineren, maar dan moet je je n.m.m. goed voorbereiden en keuzes maken om dat te zien wat je echt wil zien.
Je gaat dan gegarandeerd veel missen.
Ik ben in beide landen een dag of negen geweest en heb ook lang alles niet kunnen zien.
Als je voor Ierland kiest, zou ik zeker overwegen om Noord Ierland er bij mee te nemen.
Vooral de kust van Belfast naar bijvoorbeeld Londonderry is prachtig, met vele leuke dorpen en bezienswaardigheden.
Alles is uiteraard afhankelijk van je interesses.
Als je voor Schotland kiest zou ik zeker de treinreis door de Highlands van Edinburgh naar Inverness meepikken en natuurlijk Edinburgh wat een mooie en sfeervolle stad is.
Glasgow wordt door velen als minder beschouwd, maar als je een beetje rondwandeld blijkt dat het een leuke gezellige stad is.
Vanuit Inverness is het eenvoudig en leuk om per bus naar Loch Ness te gaan en daar rond te wandelen.

Veel plezier en groet,

Ton

1 like