Twee weken door het Verenigd Koninkrijk

Samen met mijn vriendin willen we in de herfst twee weken naar het Verenigd Koninkrijk. De bedoeling is dat we zo veel mogelijk zien in een vrij korte tijd. Het liefst maken we een reis die begint in Ierland. Vanuit hier vervolgen we onze reis richting Schotland, Wales en uiteindelijk Londen.

Wie heeft er tips? Overigens doen we alles per trein, bus en boot omdat we zelf nog geen auto hebben.

Alvast bedankt!

Enige tip die ik heb is dat het heel erg kort is om zoveel te zien… het is nogal een afstand die je wil afleggen en aan het eind ben je enkel aan het reizen geweest en heb je eigelijk nog niets echt goed gezien?!

Als ik jou was zou ik het in tweeen splitsen en de rest lekker voor de volgende vakantie bewaren.

Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk, d’r zijn d’r bij die de hele wereld in een paar maanden rond trekken en dan zeggen dat ze overal geweest zijn :smiley:

Dank voor je reactie. We hebben besloten om het anders te doen.
We gaan nu eind oktober naar Glasgow en Edinburgh een paar dagen. Heb je toevallig tips voor ons?

Groetjes

Ik zou je graag willen helpen maar ben d’r zelf ook nog nooit geweest, staan hoog op m’n lijst maar het is er nog niet van gekomen lol2

Dan laat ik het jou wel weten als ik weer terug ben :wink:

Ik ben wel in Schotland geweest, ook in Edinburgh.
Door Glasgow gereden omdat een mijn Schotse tandarts (die er zijn hele jeugd woonde) zei dat er niets te zien was.
Toch in de verte wat kerken gezien dus dat klopte niet helemaal.

Edinburgh is een leuke stad, de Royal Mile (hoofdstraat) met zijn Schotse winkels en straatartiesten, Paleis Holyrood en Edinburgh Castle zijn de gebruikelijke uitstapjes.
Voor Holyrood kan je met mooi weer wel een middagje uittrekken, de rest heb je gauw gezien.

Ook leuk: je kan in een deel van de Rechtbank komen, je moet dan wel even door de plaatselijke security in het gebouw.
Je kan alleen in de hal komen als er geen rechtszaak is maar er is wel echte sfeer.

Verder is het Noorden van Schotland ook leuk.
Een trip naar de Ben Nevis en Urquhart Castle (aan het meer Loch Ness) zijn de moeite waard.
Ook leuk is Glenfinnan Viaduct tussen Fort William en Mallaig waar de echte Harry Potter treinen nog rijden.

Als je verder nog informatie wil kan ik die geven.

Edinburgh is fantastisch, een heel gezellige stad! Er is superveel te zien en te doen. Het kasteel mag je zeker niet overslaan en ook is het leuk om de berg Arthur’s Seat te beklimmen: mooi uitzicht over de stad. 's Avonds is het leuk om een Ghost Tour te doen (Mary Kings Close ofzo). Ik weet niet hoe lang je hebt, maar vanuitr Edinburgh kun je ook nog leuke daguitstapjes maken, dan kun je nog wat meer van Schotland zien.

Glasgow ben ik nog nooit geweest, maar ook daar hoor ik positieve dingen over. Veel plezier in ieder geval.

Daguitstapjes?
Maar dan niet naar het Noorden van Schotland want dat is al gauw 3,5 uur heen en weer 3,5 uur terug vanuit Edinburgh.

Het beste is gewoon een rondreis.