vervoer vanuit Edinburgh

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Edinburgh. Omdat ik de stad al aardig ken, zou ik wel 2 of 3 dagen willen touren met bus of trein, maar wel weer elke dag terugkomend in Edinburgh. Heeft iemand tips wat ik die paar dagen zou kunnen gaan zien met trein of bus. Ik ben totaal onbekend buiten de stad, dus sta open voor elk idee.
Bedankt alvast!

Edinburgh ken ik zelf niet. Ben er geland en meteen de bus gepakt naar de highlands. Wat jij zou kunnen overwegen is om de trein/bus naar Inverness te pakken en daar naar loch ness kunnen gaan. Je gaat dat alleen niet in één dag halen. Maar er zijn genoeg accomodaties in Inverness.

Waarom wil je eigenlijk rond Edinburgh blijven?

Goedemiddag,

wat je ook zou kunnen doen is een dagje naar de noordoostkust van Engeland: Northumberland. Je kunt naar de grensstad Berwick-upon-Tweed, die ligt tevens aan zee. Daar heb je wel een mooie kust en oude verdedigingsswallen waar je mooi langs kunt lopen. Het is niet echt een plaats waar je de hele dag wilt verblijven maar het is in ieder geval redelijk dichtbij. Het zal een half uur met de trein zijn (richting Newcastle en Londen). Dan kun je het beste een dag van te voren alvast een zogenaamde ‘advance-ticket’ kopen. Dat kan via internet maar ook gewoon bij het loket op de stations in Edinburgh. Onder Berwick zijn ook mooie plaatsen, met name mooie kastelen maar dan moet je ook nog weer de bus pakken en dat wordt misschien wat te omslachtig.

Er zijn uiteraard meer mooie gebieden maar het probleem is natuurlijk dat het nu niet echt goed weer is, dus de heuvels in trekken is misschien niet echt een goed idee. Je kunt ook naar Stirling. Daar kun je met de trein heen (ik schat 45 a 60 minuten reizen). Daar kun je naar het kasteel en naar het William Wallace Monument. Vanaf beide plekken heb je ook nog een mooi uitzicht.

Succes en veel plezier,

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl

Deze post kun je overslaan (ik was even in de veronderstelling dat mijn vorige post niet goed was
doorgekomen had deze nogmaals bijgezet.)

Misschien is dit wat je zoekt? http://www.highlandexperience.com/tour-details.asp?txtTour=171