Edinburgh and beyond

Hey,

ik ga van 1 juni tot en met 6 juni naar Edinburgh (eerste keer naar Schotland) en heb uiteraard een aantal dingen te doen in Edinbugh zelf, maar ik zou ook graag 1 dagtrip doen daarbuiten (gewoon georganiseerd) maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Er zijn een aantal verschillende die natuur enzo doen, en aangezien ik een wildlife & nature liefhebber ben is dat perfect. Er zijn er een aantal waarbij je ook naar Loch Ness gaat, maar is dat misschien niet een beetje “overdreven” en daarmee bedoel ik, is dat nu minder dan wat je zou denken, aangezien iedereen altijd denkt “Oh loch ness, monster, etc” dus wil ik weten of het niet overdreven is enzo…awel, jullie zullen me wel snappen LOL

Als jullie tips hebben hoor ik dat graag. En dat geldt ook voor Edinburgh zelf. Op dit moment heb ik nog niet specifiek dingen gepland behalve dan een concert. :smiley:

Eeeh… Nee, aan dat verhaal over Loch Ness kan ik werkelijk waar geen touw vastknopen.
Loch Ness is vanuit Edinburgh toch wel een behoorlijk eind rijden. Als je dat in een dagtour doet, dan zit je die dag wel heel erg lang in de bus.

Wat betreft tips voor vanuit Edinburgh, kijk eens op de website van Rabbies Dit is een touroperator die zowel dagtrips als meerdaagse reizen verzorgd, zowel vanuit Edinburg als Glasgow.
(Ik geloof trouwens dat ze dit jaar ook begonnen zijn met tours vanuit Ierland, wellicht een leuke tip voor jou als Ierland beheerder).

Ja ik weet dat het wat raar was, maar ik kon gewoon niet op de juiste benamingen komen (ik denk te vaak in het Engels LOL) maar ik bedoel dus om te vragen of het niet “overrated” was, omdat het “Loch Ness” is. Ik ben niet zozeer geïnteresseerd daarin omdat het over Nessie gaat, maar ik wil gewoon een mooie tour doen voor een dag. De meeste dag tours duren ook gemiddeld 12 uur dus het kan wel. Maar misschien toch iets dichterbij gaan zoeken dan :slight_smile:

Oke, dat wordt al een stuk duidelijker.

Ook buiten Nessie om is Loch Ness best mooi. Ongetwijfeld gaat de toer ook stoppen bij Urquhart Castle.
Weet niet of je zo in kastelen bent, maar ik vond het toch de moeite waard, maar ja… wij bleven iets langer in dat gebied en jij gaat dan in één dag op en neer vanuit Edinburgh, dan zou ik toch waarschijnlijk een andere tour kiezen.