Schotland!

Het verbaasde me dat ik niets spicifieks kon vinden op t forum over schotland. Ik ga er deze zomar o.a. naartoe en ik ben benieuwd neer tips. ik weet wel wat over het land maar ik ben benieuwd naar ervaringen. Waar ben je geweest, wat was er leuk en waarom?! Do’s and don’t etc. Ik ben ook erg geintresseerd naar vrouwen die alleen door Schotland zijn gereisd… wat zijn jullie ervaringen?

hi, ik ben ook erg geinteresserd naar vrouwen die alleen door Schotland zijn gereisd!
ga je zelf ook alleen?

Schotland is een prachtige land en heb er erg genoten daar voor een week.
Ben in newcastle geweest en verbleven in edinburgh. Heel historisch vooral de oude kerken en natuurlijk de kasteel midden in de stad edinburgh! prachtig natuur, oudheid en allerlei activiteiten te doen vooral zomers natuurlijk. ik verbleef op de universiteit van edinburgh en was best voordelig en ook toegankelijk voor toeristen trouwens! Nou je verveeld je zeker niet in schotland!

Alleen ik ben met een schip erheen gegaan snachts vanuit ijmuiden naar newcastle.
en was er storm op zee en ging er echt ruig aan toe. ben vaker met een schip naartoe geweest maar nu is het echt afgelopen want het was echt vreselijk! hahaha
maar verder erg gezellig natuurlijk op de schip!

Scotland is the best! Wij gaan er regelmatig naartoe, handig omdat we in het Lake District wonen, een uurtje van de grens. Maar naar de top van Schotland kan toch nog wel 8 uur rijden zijn…! Schotland is groot en uitgestrekt en leeg - geweldig, dus!

Als je van steden houdt zou ik ook Edinburgh aanraden, veel geschiedenis en mooie gebouwen. Glasgow vindt ik land niet zo moor maar is interessant als je van muziek houdt (heel veel alternatieve bands komen uit glasgow) en er is wat interessante Rennie Mackintosh archtectuur.

Ik vind zelf de west kust het mooist -wild, woest, met een ander uitzicht om elke andere hoek, veel (schier) eilanden en fantastische verlaten stranden, soms met azuur blauwe zee. Mijn favoriet is het gebied tussen Lochgilphead en Oban (probeer Crinan en Ardfern als je van leuke kleine dorpjes houdt, hier hoop ik ooit nog eens een vakantiehuisje te kopen!). Als je hier bent MOET je naar Mull varen (grote veerpont vanuit Oban), dan naar Iona (kleinere boot), dit is heel speciaal!!! en dan met een nog kleiner bootje naar Staffa waar een enorme Puffin (papagaaienbek vogel?!?!) kolonie is. Staffa is een rots eiland wat uit de zee omhoog rijst en is onderdeel van de Giant’s Causway in Noord Ierland! Dit is een dagtrip die je niet gauw zult vergeten.

Wij proberen elk jaar in Mei of September te gaan, dit zijn de beste maanden, het regent meer in de zomer en je hebt geen last van de midges (nee, niet midgets!). Dit zijn lastige kleine vliegjes die gemeen steken en er zijn enorme zwermen van die beestjes…

Een vriendin (NL) van ons was alleen naar Arran gegaan en heeft in jeugdherbergen geslapen en voelde zich heel veilig - een leuke manier om anderen te leren kennen. Schotland is relatief veilig en de mensen zijn erg aardig en behulpzaam.

Hopelijk heb je hier wat aan, laat me maar weten of je nog meer vragen hebt!

Koen

1 like

Ik ben ook wat aan het rondkijken om naar Schotland te gaan.
Dus heb ik eigenlijk ook wat info nodig.

Ik zou als vertrekpunt Edinburg kiezen, en voor twee weken in Schotland rondreizen want ik wil erg graag de Highlands doortrekken.
Is dit gemakkelijk te doen, of heeft iemand dit al gedaan?
En is het te doen om met een tentje te gaan, of is een huurauto aan te raden?

misschien is het een ide om een apart Schotland forum aan te maken.

Zo een zonde dat hier niets te vinden is van Schotland.
Een vriend en ik zijn een reis aan het plannen, dus willen we zoveel mogelijk informatie over de mogelijkheden opzoeken en jah.

Zo een zonde dat hier niets te vinden is van Schotland.
Een vriend en ik zijn een reis aan het plannen, dus willen we zoveel mogelijk informatie over de mogelijkheden opzoeken en jah.

Hier is heel veel info te vinden. Als je ze opbelt zijn ze ook heel erg hulpvaardig en je kan allerlei folders gratis toegestuurd krijgen.

1 like

Schotland is leuk! Wij hebben een rondreis door Schotland gemaakt. De route ging als volgt: Edinburgh - Fife - St. Andrews - Pitlochry - Inverness & Black Isle - Loch Ness - Spean Bridge & Fort William - uitstapje naar Mallaig met de ‘Harry Potter’ trein - Glasgow.
Was ontzettend leuk.