Avontuurlijk door schotland reizen? ( reisgenoot m/v gezocht )

Wie wilt er graag ook naar schotland?

Ik zou in 2007 graag teruggaan en dit keer meer van de highlands en eilanden zien.

Voorkeur voor avontuurlijk reizen en overnachten in hostels/B&B’s.

hoi!
Ik ben nog nooit in schotland geweest, maar lijkt me hartstikke leuk!
Wat ben je dan van plan? hoe lang? en hoe wil je er doorheen trekken te voet, met de fiets of meer met ov ? en wanneer? want ik kan alleen in de zomer
Btw. ik ben 18 jaar ('szomers 19)
groetjes mirjam

Mirs,

Bedankt voor jouw reactie.

De bedoeling was zowiezo al om in de zomer naar schotland af te reizen ( om zo iets beter weer te hebben ).

Bij voorkeur leg ik de langere afstanden met de trein/bus af, waarbij de bus aanzienlijk goedkoper is. In de plaatsen zelf loop ik liever.

Aangezien ik al 1 keer eerder in schotland ben geweest en toen Edinburgh, glasgow en Stirling al gezien heb wil ik nu meer tijd spenderen in de echte “highlands” en een bezoek brengen aan skye, waar een groot gedeelte van de bevolking nog “gaelic” schijnt te spreken. Verdere invulling van de reis moet nog uitgewerkt worden.

Overigens met betrekking tot de leeftijd: Ik ben de 28 reeds gepasseerd.
Dit *behoeft *geen probleem te zijn, maar wat ik wel belangrijk vind is dat de interesses/reiswensen ongeveer gelijk zijn.

Vriendelijke groet,

Erik

Hoi!
Ik heb in juni 4 weken vakantie van mijn werk en wil ergens in Europa gaan rondreizen. Schotland is wat mij betreft een leuke optie! Maar is juni voor jou uberhaupt bespreekbaar?
groetjes, Jannie (24 v)

Hoi Jannie,

bedankt voor jouw reactie. Juni zou zeker geen probleem wezen hoor.
Misschien kan je mij persoonlijk mailen zodat we wat meer informatie kunnen uitwisselen: [EMAIL=“morten104@hotmail.com”]morten104@hotmail.com

groeten,

Erik

Hallo

Ik wil in 2008 graag door Schotland reizen en met name naar Skye en eventueel de highlands. Ik ben niet echt gewend om uren te wandelen, maar mankeer verder niets aan mijn voeten dus het is geen probleem. Stop graag op zijn tijd bij een plaatselijke pub, maar gewoon voor de gezelligheid. Ik ben 53 maar wil het liefst met een jeugdig type. Ik ben zelf alles behalve ‘belegen’ en heb,naast wat cultuur, ook graag nog wat plezier. Man of vrouw maakt me niets uit. Het gaat mij overigens gewoon om een reisgenoot en niets meer dan dat (een vrolijke dus). Accomodatie maakt me niets uit. Liefst niet in zo’n klein tentje maar ook dat is niet echt een probleem. Kortom; energieke, in cultuur en kunst geinteresseerde vrouw, zoekt dito reisgeno(o)te. De periode maakt me niet veel uit. April/mei is seizoen op Skye, dat weet ik toevallig.Ik hoor het wel
Wies

Hoi! Gaelic is Iers. Daarvoor zou je naar Galway, Ierland moeten afreizen. Wat ik ga doen halverwege maart, om daarna door de gaan naar Inverness, Scotland. Vanuit daar reis ik verder naar het zuiden.
Maar zo vroeg ga jij vast nog niet op reis!
Have fun, cheers.

Uhm, Volgens mij bestaat er zoiets als Scottish gealic en Iers gealic.
Zie hiervoor Scottish Gaelic - Wikipedia of kijk gewoon op een aantal sites van skye waar genoeg over de keltische taal te vinden is.

Overigens ga ik inderdaad nog niet in maart op reis. Hopelijk heb ik wel tijd voor een korte stedentrip naar Sofia, Burgarije rond die tijd, maar 2 weken weg van werk om naar schotland te gaan zit er dan zeker niet in.

Ik heb ook het idee om door schotland te reizen in de zomer en heb toevallig al op een ander bericht van iemand gereageerd. Later zag ik jouw bericht en met name het lopen en B&B of camperen vind ik erg leuk.

Misschien dat we eens met een aantal mensen kunnen spreken om wellicht tot een plan te komen.

Ik heb een groep aangemaakt waar mensen bij elkaar kunnen komen om ideeen uit te wisselen.

Al tijden ben ik van plan eens naar Schotland te gaan, maar dan liefst niet in mijn uppie. Ik ben er nog nooit geweest, en wil eigenlijk ALLES zien, maar dat gaat toch niet in één vakantie. Ik zou graag in juli willen gaan.
Kamperen, B&B, ik vind het allemaal best. Ik ga nu een poging wat betreft groups.msn.com
Groetjes, Anke (27)

Hoi Anke!

Ik zag je oproepje zojuist ook al in een apart berichtje, en ik had toevallig hetzelfde idee voor de zomervakantie: Schotland of Ierland, maar niet in m’n uppie :smile:.

Ik ben een rustige maar spontane jongen van 24 jaar en ik vind het heel erg leuk om een land (en de bevolking) te leren kennen. Met z’n tweeën is dat natuurlijk veel leuker, maar mijn vrienden hebben helaas andere reisinteresses. Misschien moeten we eens kijken of we samen het avontuur aan kunnen gaan.

Wat denk jij? :idea:

Groet,

Geoffrey

Hallo allemaal,

Afgelopen zomer (2008) ben ik in Schotland geweest en ik vond het geweldig. Wil dan ook graag weer een keer terug. Misschien in de zomer van 2009, waarbij ik wat meer van de highlands en eilanden wil zien, maar ook een citytripje Edinburgh tussendoor zie ik wel zitten.

Voorstel citytrip: Zondags en woensdags vliegt Ryanair heel voordelig heen en terug van Airport Niederrhein (Weeze) naar Edinburgh, dus dat zijn ‘netto’ drie of vier dagen, afhankelijk van of je zondag of woensdag vertrekt. En dan een niet al te duur hotelletje in het centrum, overdag sightseeing en 's avonds naar de pub of club. Zo zie ik het voor me. En geloof me, Edinburgh is zo’n mooie stad, daar is genoeg te zien voor drie of vier dagen!

Ben een rustige jongen van 32 en vind het (net als Geoffrey) leuk om de plaatselijke bevolking te leren kennen, locals te ontmoeten (mijn ervaring van afgelopen zomer was dat Schotten over het algemeen erg vriendelijk zijn), zowel de toeristische attracties te zien als de stad en het land zelf te ontdekken.

Als iemand dit ook ziet zitten dan hoor ik dat graag.

Groeten,
Remco