Weekje Schotland of Ierland?

Het lijkt me leuk om dit jaar een of twee weekjes naar Schotland of Ierland te gaan. Daar ben ik nog nooit geweest. Liefst in voorseizoen.

Nog iemand die daar zin in heeft? Mijn voorkeur gaat uit naar op de ‘half bonnefooi’, in ieder geval geen georganiseerde reis. Een hotel of B & B bespreken van te voren, in ieder geval voor de eerste nachten en de rest zoals het uitkomt.

Mijn interesses op reis: de natuur in, het dagelijks leven gewoon meedoen, als het kan fietsen, openbaar vervoer, een dag autootje huren, leuke muziek, af en toe een plaats bezoeken.

Als reisgenoot (v/m) het liefst iemand met een iets avontuurlijke inslag en soortgelijke interesses. Tips en ideeen zijn ook welkom. Joanna

Ps, voor de duidelijkheid: ik zoek een leuke reisgenoot (v/m), niets anders!

Hey Joanna,

Ik heb zelf 9 jaar in ierland gewoond, in Galway en Cavan, en het is zeker de moeite waard.
Een paar handige tips: fietsen is mogelijk, zou het niet op het platteland proberen. En het OV is zeer beperkt in de “countryside” de steden zijn vrij goed. Mocht je meer willen weten je kan me emailen op : [EMAIL=“alexhooimeijer@hotmail.com”]alexhooimeijer@hotmail.com

Gr Alex

hey Joanna,
mij lijkt het ook heel erg leuk om naar Schotland of Ierland te gaan! ben je al geweest?
zo nee, ik heb ongeveer dezelfde interesses: natuur, stadjes maar ook simpele B&B’s, muziek en contact met de bevolking. en het liefste zou ik ook op de bonnefooi gaan.

ik heb veel tips gekregen over de westkust van Schotland, waar je een hele mooie natuur vind en het nabijgelegen eiland Skye, waar de mensen nog het oude Gaelic spreken. Inverness is een super leuke stad en de Highlands hebben heel veel te bieden.

Groetjes, Eline

Hey :slight_smile:
Ik vroeg me af hoe de reis verlopen is… ik denk dat ik in 2010 wel eens 2 weekjes naar Schotland wil gaan en ik vraag mij af wanneer het daar het beste klimaat is, nogal een regenachtig gebied heb ik al vernomen en last van muggen?
Groetjes,
Viky