Wie heeft ervaring met een rondreis door Schotland in Juli ?? Met de wagen, met ons tweetjes.
en hadden jullie vooraf hotels of B&B gereserveerd? of vind je gemakkelijk slaapplaatsen zonder veel te moeten zoeken?
Hee zonnebloem,
Wij zijn op de motor door schotland getrokken: Geweldig!
Op onze website kan je een filmpje bekijken waar we overal zijn geweest:
dit forumdeel is voor lange ingewikkelde reizen door meer landen
voor slechts 1 land gebruik je beter dat land (groot Brittannie) in de landenforums-les eerst eens-veel info is al lang eerder gevraagd
Na mijn vakantie daar post ik wel wat ervaringen.
Reis gemaakt, klein verslag:
**Edinburgh
**Het is een leuke stad met het kasteel met de taptoe aan de ene kant van de Royal Mile en Elizabeth’s paleis Holyrood aan de andere zijde.
Ook komen er soms motorrijders of groepen mensen die de hele wereld over reizen naar de Royal Mile om de aandacht van het publiek te trekken.
Ik zag Vladimir Yarets, de Wit-Rus, doof en stom (letterlijk), die de hele wereld over reisde.
**Fort William/Ben Nevis
**Fort William doet mij denken aan een Zwitsers bergdorp: het is een soort tussenstation voor mensen die moeten tanken/boodschappen doen voordat ze richting de hoogste berg van Schotland de Ben Nevis trekken.
Er zijn enkele supermarkten en wat winkels (schoenen, camera’s, kleding).
Wel is er ruime parkeergelegenheid dus Fort William is makkelijk te bezoeken.
De Ben Nevis is een mooie gelegenheid om een foto te nemen of (zoals ik deed) een camera op de stenen te laten donderen (gelukkig werkt hij nog want ik had al een nieuwe omdat de oude kapot ging, belichting was ineens kapot…).
Een ritje met de eerste kabelbaan is aan te raden, met de skistoeltjes verderop de berg af te raden (heb ik ook niet gedaan, maar de kabelbaan leidde naar niets bijzonders en is slecht voor mensen met hoogtevrees/vliegangst).
**Inverness/Loch Ness
**Inverness vond ik persoonlijk nog de leukste stad omdat je vlakbij zee bent.
Er schijnen zelfs zeehonden in de River Ness te zitten.
Ook is er een leuk klein stadscentrum en is er een soort kasteel op een heuvel.
Verder is het vooral een goede stad voor een eetgelegenheid en wat winkelen.
Loch Ness is alleen leuk als je naar Urquhart Castle gaat.
Vanuit deze goed onderhouden ruïne is het gezicht op het Loch Ness meer het leukst.
We zijn niet in de Loch Ness exibition geweest: dit lag behalve te ver van het meer, ook de gebruikelijke informatie over het nooit bewezen monster in het meer stonden er.
**Omgeving Ullapool
**We hebben daar alleen de Inverewe Gardens bezocht.
De eerste tien minuten regende het en pas wanneer het droog werd werden de tuinen ook echt interessant.
Het zijn redelijk ruige tuinen maar vooral de uitzichten naar de zee (waar je heel in de verte ook het eiland Lewis kan zien) zijn erg bijzonder.
Ook groeien er veel exotische planten.
Midden-Schotland
Dundee is een leuke stad, aan te raden voor winkelen en ook de kleine stadjes rondom Blairgowerie zijn leuk voor een kort bezoek.
Vergeet de kastelen Glamis Castle, Blair Castle en Scone Palace niet te bezoeken.
Neem alleen een ticket voor de tuinen en je kan prachtige foto’s van o.a de bloemen maken (al valt Scone wat dat betreft iets tegen).
Dit was het korte verslag: wil er iemand nog meer weten, geef een seintje aan mij…
Leuk filmpje! Welke periode zijn jullie geweest?
Zou u mij de route kunnen geven die jullie hebben gereden?
Nog 1 vraag hoelang zijn jullie weg geweest?
Mv gr Mike