Schotland - ongeveer 2 weken - in de periode juni t/m augustus 2013

Hoi,

Ik ben van plan om in de zomer naar Schotland te gaan. Wil je hooglanden bekijken, maar ook Edinburgh. Daarnaast hoop ik walvissen en dolfijnen te gaan zien.

Hoe ik het precies ga invullen, weet ik nog niet. Waarschijnlijk ga ik op zoek naar een georganiseerde reis. Maar niets staat nog vast, behalve dat het Schotland wordt.

Als je interesse hebt om mee te gaan, stuur me dan een privé bericht, dan kunnen we verder kijken.

Groetjes Kevin

Het is in ieder geval de juiste periode voor het zien van walvissen. Kwam dit stukje tegen over de eilanden.
Eilanden van Schotland

Schotland heeft ook een aantal zeer mooie eilanden. Orkney is een archipel bij de noordelijke kust, die vooral bekend staat om de culturele en historische bezienswaardigheden. De Shetlands is een archipel op 180 kilometer van de kust. Door de noordelijke ligging kan je hier veel wildlife spotten, zoals walvissen en dolfijnen. Voor de noordwestelijke kust liggen de mooie Hebriden. Tot deze eilandengroep behoren Skye, Mull, Lewis, Harris… De Hebriden staan eveneens bekend vanwege de prehistorische vondsten. Op gebied van natuur zijn vooral het ongerepte eiland Skye en de witte stranden de moeite. Op het eiland Skye kan je rustig een week vakantie doorbrengen. Breng een bezoek aan het Dunvegan kasteel en aan Borreraig (bakermat van de doedelzak), maar geniet vooral van ruige en ongerepte natuur.

Hallo Kevin,
Er staat niet bij hoe jong/oud je bent maar je plannen spreken mij aan. Heb altijd al eens naar Schotland gewild maar nooit van gekomen en ook het weer vond ik altijd een grote gok. Echter nu wil ik het wel proberen omdat ik sinds kort singel ben en anders niet met vakantie ga. In mijn eentje vind ik het er namelijk niets aan. je kunt je belevenissen niet delen en elkaars mening vragen. Ik ben ook gek op dolfijnen, zijn mijn lievelingsdieren. ik ben 57 jaar en ben nog fief. Kan nog goed lopen, wandel tussen 10-20 km. Geen probleem, alleen als ik een berg op moet wel wat langzamer en als ik boven ben even buiten adem. Ik woon in Purmerend. Hoe wil je er komen? Via een busreis of vliegtuig ? Je had het over een georganiseerde reis, vind ik prima. Een rondreis of alleen de heen-en terugreis georganiseerd en dan ter plekke een auto huren? Indien je interesse heeft mag je een mail sturen naar mijn prive mail, dat is makkelijker. Tevens is het voor mij makkelijker om in juni vrij te krijgen wegens mijn vele collega’s die in de zomervakantie al vrij hebben gevraagd en ik nog niet omdat in nog geen plannen had. Ik hoop wat van je te horen.
Mijn mail is: d.boer43@upcmail.nl. Groetjes, Desiree

Hallo Kevin, wat is jouw leeftijd? gr. betke

Hallo,
Las net je reactie op mijn Yahoo Email. Helaas zit ik bijna nooit op mijn Yahoo mail maar op mijn upc mail. In mijn reactie had ik al mijn upc mail vermeld voor makkelijke en snelle communicatie. Inmiddels heeft er iemand op mijn prive mail van upc gereageerd en heb ik met haar inmiddels een reis geboekt naar Sicilie voor 12-6-'13.Helaas.
Sorry dat ik nu pas wat van mij laat horen Ik wens je evengoed een prettige en mooi vakantie en hoop dat in iemand anders als reisgezeldschap kunt meenemen. Alleen is maar alleen, Ik weet er alles van. lang niet zo gezellig !
Evengoed hartelijke groeten van Desiree, Purmerend