Met camper naar Ierland

Hallo

Wij willen vanaf de derde week juni tot en met derde week juli naar Ierland met onze camper. Deze is 3,30 m hoog en 7,5 m lang. Ik kom er niet helemaal uit wat me dat gaat kosten aan ferries omdat ik deze afmetingen niet in de boekingsmogelijkheden terugzie. Heeft iemand een idee wat dat gaat kosten of zijn er ook nog mogelijkheden om met zgn “camping-on-board” reizen mee te gaan? Bij voorbaat dank voor de tips.
Groeten, Jan en Roberta

Hoi, ik ben nieuw hier, maar zijn jullie inmiddels met de camper in Ierland geweest? Mag je overal vrij kamperen? Hoe beviel het? Hebben jullie ergens foto’s geplaatst of een reisverslag?
Groetjes uit Limburg.

Helaas moesten we onze reis uitstellen. We gaan volgend jaar nog eens proberen. Ik weet dus nog hoe en waar overnacht kan worden. Er zijn volgens mij we diverse camperplaatsen. Kijk eens naar de diverse beschrijvingen en poi’s die in omloop zijn. Zie link

http://touring24.info/tou/all_pages/download/F_GPS_MAIN_MINIMAL.asp?MEN=1&SMEN=SMEN_03&RMEN=274

Succes , Jan

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ken toevallig ook mensen die door Ierland gereisd hebben en het schijnt daar zo te zijn dat je dáaaagen geen mensen tegen komt. Zo’n uitgerekte natuur is er. Lijkt ons prachtig. Vorig jaar rondrit door Noorwegen gemaakt, ook een aanrader . Groeten, Globetrotter.:dag:

Helemaal mee eens, ook wij hebben een tour door noorwegen gemaakt, tot aan de noordkaap en terug. Het doel was via noorwegen heen en zweden terug maar we waren zo onder de indruk dat we de terugweg ook via noorwegen hebben gemaakt. Groeten, Jan

Hoi,

Wij reizen al enige jaren naar Ierland met een camper van 6.50mtr lang en 3,05mtr hoog. De prijs die we betalen voor alle overtochten ( Calais-Dover, P&O en Pembroke-Rosslare, Irish Ferries. Retour) ligt ongeveer op € 480,- in het hoogseizoen.

Door de jaren heen hebben we het land wel zien veranderen van een idyllisch sfeervol land met tradities naar een land met boosting economy en jeugd in opkomst. Neemt niet weg dat er nog steeds gebieden zijn waar je de turf en muziek kunt opsnuiven en waar je volledig tot rust kunt komen.

De beste tijd om te gaan is september als de grote groepen toeristen weg zijn. Voornamelijk Amerikanen op zoek naar hun roots en familie verstoren nogal eens de serene rust in pubs en craft shops. Worden nu ook wel gekscherend Crab-shops genoemd.

Qua camperplekken valt het erg mee, in sommige streken strijk je gemakkelijk neer zonder dat iemand zich eraan stoort, in andere gebieden of dorpen kan de Garda (politie) op je deur kloppen om te manen dat je moet vertrekken. Angst voor de “New age traveller” ligt hier ten grondslag.

Als je met een camper door Ierland trekt ben je ook een thinker of new age traveller, de Ier maakt in eerste instantie geen onderscheid. Pas als je laat blijken toerist te zijn wordt je makkelijker gedoogd. Zorg dat je bescheiden bent, een Ier houdt niet van bla bla en verhalen over gebouwen die in jou land véél groter zijn.

Neem de tijd om je vraag te stellen en vang aan met het weer of maak een compliment hoe geweldig de omgeving is waarin jij op dat moment vertoeft. Laat merken dat de plaatselijke cultuur je interesseert, er zullen deuren voor je worden open gedaan.
Snap de humor, deze komt nogal eens vreemd over maar is diep geworteld.

Om een kort verhaal lang te maken, wees geen Hollander maar sta open voor die natuur en cultuur. Bezoek een pub en geniet van de sfeer en muziek. Ierland is nog steeds “Cliffs of Moher”, “Ring of Kerry”, “Irish Koffie”, “Irish Stew” and “Pint of Stout”.
“A good session in the pub with good Craic” is nog steeds te vinden.

In County Galway en Galway City plus Connemara ligt het bezaait met dergelijke pub’s. Doolin en Killfenora zijn inmiddels verAmerikaanst. In Killfenora vind je nog een traditie waar niet al te veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Het Set dancing op zondagavond. Zoek maar of je het vinden kunt, wij konden het ook…

Holland is nog steeds “Klompen” “Molens” en “Tulpen” volgens de buitenlanders lopen we er allemaal op, wonen we er allemaal in en eten we ze nog steeds… Is dat zo? Blijf nuchter dus.

Heel veel plezier en…!!
** May the best day of your past, become the** worst in the future.
C U Soon somewhere and God Bless.

May the wind always blow on your back. May God carry you always on his hand, the best beer is always the next to come.

www.sonas.nl Groet Hans & Marie

Hallo Hans en Marie,

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving. We zullen deze zeer zeker in acht nemen. Volgend jaar gaan we zeker naar Ierland, dit jaar konden we niet door onvoorziene omstandigheden. Nogmaals

Bedankt voor dit uitgebreid verhaal, vol handige tips:chin::dope:

:wereld:De wereld komt niet naar je toe, die moet je zelf ontdekken.

Dag Jan,

Thx a million, graag gedaan.
Mochen er vragen zijn dan zijn we altijd bereid deze te beantwoorden indien we dat kunnen.

Groet H&M

[Thx a million, graag gedaan.

De wereld en haar bewoners verdienen respect, leef ernaar en je ontvangt het ook.

Groet H&M

Hoi allen,

Wie o wie wil, en kan mij, een camper rondreis door ierland laten zien dmv weblog b.v.
In juni 2010 wil ik daar een week of 3 naar toe.
Overvaren e.d. kan dit ook vanaf IJmuiden?
Alvast bedankt,ik zal er een mooi verslag van maken.

Frits Glaudemans

Wij willen dit jaar op ons gemak naar en door ierland met onze mb508.In 2004 waren we daar ook, vrijwel overal mooie ,wilde’’ staanplaatsen gevonden. Slechts 1 keer op een camping gestaan in die hele vakantie.Maar vorig jaar vonden we Wales ook mooi Moet je die boot naar Ierland in Holy-Head eigenlijk perse boeken?. Kun je je niet gewoon daar melden? er zal toch nog wel regelmatig een gaatje over zijn? dan wachten we toch gewoon ff.Wie heeft ervaring met dze overtochten ? tussen gb en ierand.

hans

Ik ben toendertijd niet gegaan ivm omstandigheden dus ik kan er niets van zeggen.
Ik denk dat het een beetje ligt aan de periode. In het hoogseizoen zal het wel erg druk zijn maar daarbuiten denk ik dat het wel zal lukken.

Groeten en goede resi. Jan

Hallo!
Ik ben een nieuweling hier. Ben al een paar keer met de camper naar Ierland geweest, maar neem deze keer een andere route en hoopte dat iemand me camperplekken zou kunnen aanwijzen in de buurt van Holyhead en Dublin.

Normaal ging ik altijd via Fishguard-Rosslare, maar ga nu via Holyhead-Dun Laoghaire, vandaar!
Alvast hartelijk dank!

kan je er helaas niets over zeggen, want ik heb het nooit gemaakt. Ben wel van plan om volgend jaar te gaan. Succes

DE overtocht met een camper naar Ierland boeken is een zoektocht. Verschillende mogelijkheden en altijd de keus tussen veel rijden en minder varen of veel varen en weinig rijden. Meer rijden is goedkoper varen. Goedkoopste? Irish Ferries vanuit Normandië. Wenselijk?? Alternatief: Landbridge van Irish Ferries, dus 2x varen op 1 kaartje. Alleen per reservering. Mijn ervaring is dat je best op de kade een kaartje kunt kopen, maar dat is dan wel duurder dan wanneer je reserveert. Je kunt je reservering trouwens heel makkelijk veranderen. Kom je aan en is er een boot, dan ga je mee. Haal je de boot niet, dan bel je gewoon en wordt je op een andere gezet. Kosteloos. Alles in deze wereld verandert. Prijzen en afvaarten van Ferries dus ook. De Ieren leven in een aparte eigen wereld. Kruip in die wereld en je hebt de tijd van je leven. Nog een tip: er is helemaal niets te doen. Je hoeft je dus ook nooit te haasten. Natuur, mensen en cultuur. Het is er overal.
Fijne reis.
Fred