Wie helpt me met dit dilemma?

**Hallo,

Ik zou graag jullie hulp/tips willen.

Ik zit in de volgende situatie;
Ik heb een Reis twv E2000,- gewonnen. Of de helft contant.
:king:
Nu wil ik eigenlijk helemaal niet op reis, maar liefst krijg ik de E2000,- contant. Hoe kan ik dit doen? Heeft iemand een idee?
Ik dacht dat ik een reis kon boeken, ‘zij’ betalen voor me en daarna annuleer ik de reis en krijg ik een deel terug (bedrag -/- aanbetaling). Maar kan dat wel? Is het niet zo dat het bedrag teruggestort wordt op de rekening waar het vandaar komt? Dan zou ik het geld dus alsnog niet ontvangen.
Of kan ik vragen of ze het geld, na de annulering naar mij doorstorten? Kan dat?

Groeten,

J.**

Tsja, typische Nederlander? Ik zou zeggen: kijk een gegeven paard niet in de bek en neem die 1000 euro als je niet wilt reizen.

Als je een reis bij ze boekt, hebben ze waarschijnlijk een speciale deal met een reisorganisatie (vandaar dat als een reis 2000 euro voor de klant kost, dat het de organisatie maar 1000 euro kost?) De reis annuleren zou je dan wel eens met lege handen kunnen achterlaten.

Wellicht kun je vragen tot wanneer je die gratis reis van 2000 euro “in de bank” kan houden en wachten totdat je wel zin/tijd hebt voor een grote reis?

Je zou kunnen kijken of de reis overdraagbaar is, dus dat iemand jou 2000 euro geeft en dan op reis gaat. Ik denk echter dat dit zeer zeer weinig kans van slagen heeft, en het risico dat je niks overhoud is groot.

Als je echt niet wilt reizen zou ik de 1000 euro accepteren. Het is immers een leuk bedrag!

Nou jouw voorstel komt bij mij over als een soort poging tot oplichting.

Die bieden dat speciale deal niet voor niets aan, waarschijnlijk heeft dat bedrijf deals gesloten met partners om elkaar klanten (en geld) in de hand te werken, daarom geven ze elkander ook korting. Dat gebeurt al vaker in het bedrijfsleven.

Dat jij dat een beetje onderuit wilt halen met je niet zo eerlijke intenties, dat kan ik echt niet begrijpen hoor.

En ja, als je annulering vraagt, dan krijg niet jij maar het bedrijf het geld terug, want het is trouwens hun rekening die er betaald voor heeft, net zoals je al tamelijk wijs hebt ingezien…

Ik zeg niet doen. Neem maar de 1000 Euro, en als je daar niet tevreden bent, neem dan gewoon niets.