Hoi !
Kreeg een heel enthousiaste mail, zal hem hier plakken :
Hoi Mwende,
*
*
Heb net jullie reisverhaal zitten lezen en schrok toen ik er achter kwam dat ik in het pikkedonker aan mijn scherm gekluistert in de achtertuin zat.
Niet bewust van waar ik was, het was net of ik een heel mooi boek aan het lezen was.
*
*
Ga jij er ook zo op uit in Kenya als je met andere reizigers daar naar toe gaat ?
*
*
Het is voor mij een langgekoesterde droom die zomaar werkelijkheid kan worden.
*
*
Laat je me a.u.b. z.s.m. weten als je een datum in januari/februari hebt gepland.
Ik moet mijn vakantie al vroeg doorgeven (ik denk voor oktober)
*
*
Ik kan niet wachten !
*
*
mvg
Mariette E.
**
Mijn antwoord was :
Hallo M,
Wat fijn dat je het leuk vond om te lezen. Voor ons is het al heel gewoon… Kenya is mijn tweede thuis en als ik heer eerlijk ben ben ik veel liever in Kenya dan hier.
Maar de kinderen moeten naar school he, en man moet werken… dusja.
De reizigers beslissen wat er gebeurt. De verpleegsters (OK) die met mij mee waren van 1feb/8feb dit jaar zijn ook naar een dorp inlands geweest (wel gewoon met de auto, niet met brommers) en hebben het lokale ziekenhuis bezocht. Kim heeft ook de Kenya microbe goed te pakken.
Wat het reisplan betreft er zijn verschillende mogellijkheden :
1) je zegt ik wil van 17 - 24 jan en betaald nu rond de 1000 euro, rechtreeks op Mombasa en dan 40 min naar het strandhuis met de taxi (incl)
2) je zegt : ik wil van 17 - 24 jan en wacht tot 10 januari om te boeken dan kan de prijs zakken tot ± 585 zijn. Meestal zijn er plaatsen beschikbaar maar dat is niet 100% zeker.(op het vliegtuig)
3) je zegt ik wil vliegen op Nairobi, 1 of twee nachten slapen bij lokale mensen op een berg van 2000m hoogte,waar je zeker geen andere toeristen tegenkomt en dan met de trein naar de kust.
Dan ligt het er nog aan of je de kosten zo laag mogelijk wil houden en bijv. met Egypt Air vliegt (± 650 euro) via Cairo en dan om 04:30 snachts vertrekt uit nairobi, zodat we heel wat uren moeten w8en op de luchthaven. Of er wat euro’s voor over hebt om op ‘normale’ uren te vliegen met een duurdere airline zoals snbrussels, klm, swiss …
1 week ? 2 weken ? 10 dagen ?
*Waar woon je ? Misschien kunnen we eens afspreken om ideeen uit te wisselen. *
Hartelijke groet,
*Mwende *
Na nog heel wat mails heen en weer hebben we nu afgesproken elkaar te ontmoeten 3 september in Antwerpen. Waarschijnlijk vertrekken we 11-01-2011 voor 14 dagen naar Kenya.
Mocht iemand van jullie geinteresseerd zijn om mee te gaan ? Please join !