Wij zijn aan het kijken voor onze volgende vakantie bestemming! (Proberen op verschillende forums informatie te krijgen)
We zitten te denken aan een land in Afrika en volgens mij heeft Kenia ongeveer bijna alles wat Afrika te bieden heeft.
Hoeveel dagen/weken moet je er vooruit trekken om ieder geval genoeg van het land te zien?!
Als we de vakantie willen boeken zou dit in de maand(en) juni/juli/augustus zijn is dit een goede periode om het land Kenia te bezoeken?
We hebben al heel even gekeken op Tripadvisor en GetYourGuide maar daar staan genoeg uitstapjes op om vooruit te boeken, of raden jullie aan om alles maar op je af te laten komen en bij de plaatselijke bevolking een tour te boeken?
Heeft het land Kenia ook een risico om malaria op te lopen? Of andere ziektes waar je rekening mee moet houden?!
We hebben ook gekeken naar een reis naar Gambia en dit spreekt ons erg aan omdat je dit via TUI of Corendon last-minute kunt boeken dit heb je niet met Kenia reizen of wel?!
Kenia en Gambia kun je niet vergelijken. Kenia heeft id alles in huis wat Afrika te bieden heeft Gambia is een goede bestemming voor strandvakanties. Als je niet eerder in Afrika gereisd heb zou ik jullie aanraden de eerste keer een safari met uitrusten aan het strand bij een van de reisorganisaties te boeken. Safaris zijn niet goedkoop Reken op minimaal €150 p.p. Per dag excl evt vluchten van park naar park. Reizen kun je het hele jaar door in Kenia maar de periode jan febr is wel het beste
Malaria komt voor in het land en ik zou jullie ook aanraden de basis vaccinaties te nemen zoals DTP en Gamma globuline
de maanden mei/juni en sept/okt zijn de regenperiodes Je hebt er meer last van op safari dan aan de kust
daartegenover is september /begin oktober de beste tijd om de Mara te bezoeken
Wij zijn 2 jaar geleden in Kenia geweest eind juni, begin juli en dat was hartstikke goed te doen, al kan ik niks zeggen over de andere maanden.
Ik denk dat je moet bedenken wat je graag wil zien. Kenia is uitermate geschikt voor bijvoorbeeld 5 dagen safari en dan een week kust met enkele uitstapjes vanuit hotel/resort. Als je safari en strand niks vindt, maar liever 5 verschillende steden bezoekt is Kenia weer minder geschikt dan bijv. Zuid Afrika denk ik.
Wij hebben het destijds als volgt gedaan. Vlucht en resort zelf geregeld en safari incl overnachtingen via een keniaans bedrijf geregeld. Je moet safari wel echt met een chauffeur en zo doen, die kan je veel vertellen en is echt getraind om dieren te spotten.
Gambia heeft die echte safari mogelijkheid niet. Dan krijg je 2 weken resort met enkele uitstapjes, waaronder een dagsafari bijvoorbeeld.
Dankje wel voor de tips en je reactie! Wij denken er inderdaad over om naar Kenia te gaan, we hebben vorige week ons in verschillende bezienswaardigheden verdiept en we zaten te denken aan een hotel/hostel dichtbij Nairobi en vanuit daar naar het olifanten center te gaan en we hebben nog een aantal bezienswaardigheden gevonden.
Ook willen we graag 1/2/3 nachten in het Tsavo National park door brengen en vanuit daar excursies te boeken in het park!
Als afsluiter hadden we de plaats: Diani Beach om vanuit daar nog een paar uitstapjes te maken en aan zee af te sluiten!
Hoeveel dagen zouden we hiervoor uit moeten tellen? En hebben jullie nog tips wat voor plaatsen/bezienswaardigheden we niet mogen missen?!
Heb je al nagedacht over vervoer in en rond Nairobi? Het verkeer is er erg druk en met openbaar vervoer(matatus)verlies je veel tijd Desgewenst kan ik je de contact gegevens mailen van een prive chauffeur met eigen auto
heel comfortabel en hij rekent schappelijke prijzen
sheldrick olifanten centrum is de moeite waard Giraffe center matig en dieren opvang centrum Nairobi Nat Park kun je beter achterwege laten Verder de moeite waard in en rond Nairobi:
Kitengela glascentrum met lunch stop bij Rolfs
kralen fabriek met lunch bij Karen Blixen coffee garden . Karen Blixen Museum is aardig en ook een middag Nairobi Nat Park is de moeite waard Verder niet zo veel in Nairobi Wel is het leuk om een dagje Lake Nakuru en/of Lake Naivasha te doen
Ik zou liever gaan voor een paar dagen Masai Mara i.p.v. Tsavo
houdt er welrekening mee dat je met openbaar vervoer niet naar de parken kunt .Je moet dus een complete safari vanuit Nairobi regelen of een auto huren
Vanuit Nairobi vlieg je heel voordelig met Jambo Jet naar Diani Wel van te voren boeken
In en rond Diani is het de moeite waard om een dagje Shimba Hills te doen en een trip naar Wasini Verder is er een mooie golfbaan in Diani. Een halve dag Mombasa is wel aardig een bezoek aan de old town en Fort jezus b.v.
Ook dan is het beter om vanuit Diani een taxi te boeken voor een dgl trip
o
als je een beetje rustig wilt zitten aan de kust ,kijk dan eens naar Mbuyu Beach bungalows aan het strand in Msambweni
het strand is er leeg en er zijn geen hinderlijke beach boys
Wij hebben er zelf een huis en ik weet dus waarover ik spreek
Als je in Diani iets voordeligs wilt boeken zit je meestal niet aan het strand
Zoals eerder gezegd zou ik in jullie geval toch nog eens kijken naar een complete all in reis omdat dit progamma een typisch voorbeeld is van wat de grote reisorganisaties bieden
Mocht je meer info willen kun je me altijd mailen
Gr Wim Fabrie
De planning hebben we gisteren al door gestuurd en daar hebben we uw reactie ook op gehad, wij vroegen ons af waarom het makkelijker is om met een reisorganisatie mee te gaan. Ik snap het wel die nemen je overal mee naar toe en je hebt zelf eigenlijk niets geen zorgen.
Maar deze reizen zijn zo 3000/4000,- pp en dit vinden wij eigenlijk hartstikke veel geld, en als we zelfstandig zouden reizen zou je met 2000/2500,- klaar moeten zijn verwachten we! Misschien dat u hier ons meer over kan vertellen?!
Is het openbaar vervoer zo slecht/gevaarlijk in Kenia?!
Sorry als het een beetje zeurderig over komt [emoji6]
Groeten Johan en Else
Is dat bedrag in of exclusief de vluchten naar Kenya?
wat betreft je vraag over het openbaar vervoer: Je bent dan aangewezen op bussen taxis en of trein of matatus
De matatus rijden alleen in de stedelijke gebieden De parken kun je niet in met het openbaar vervoer Je moet dan dus een taxi of auto huren Al dan niet met chauffeur
Als je dat zelf wilt organiseren is het gewoon lastig om dat voor elkaar te krijgen Over al dan noet veilig zijn heb ik geen mening
ik heb zelf een luxe safari gedaan in okt We vlogen van lokatie naar lokatie Al met al 5 binnenlandse vluchten
10 dagen in luxe lodges/tentenkampen kwam met de binnenlandse vluchten uit op ca 4000 p.p.
daar was dan wel alles bij inbegrepen Dus geen extras voor drankjes,excursies,park fees,wassen van kleding etc
het kan goedkoper maar je zit toch vast aan een minimum bedrag van 150 a 200 euro p.p. Per dag
Daarbij maakt het natuurlijk veel verschil of je vliegt van het ene kamp naar het andere of met 7 personen in een safaribusje het land doorreist. Dat laatste kan best leuk zijn maar samen of met 4 in een prive landrover is heel wat anders
als je wilt kan ik je twee namen geven van lokale organisaties die je een quote kunnen geven van een goedkope en een dure dafari Maar als je alles afweegt en de tijdwinst meerekent van het lokaal vliegen en de evt extras in aanm neemt vallen de verschillen vaak best mee
Een moeilijke keuze maar succes er mee
Ik zal jullie de adressen mailen Me kunt natuurlijk ook gewoon gaan en lokaal alles boeken Er zijn genoeg mensen die dat zo gedaan hebben en er goede ervaringen mee hebben
wellicht kan iemand op deze site hier op reageren
Er zit ook een groot prijsverschil in alle onderdelen zelf regelen (maar safari wel met safaribedrijf) of alles via een reisorganisatie boeken.Wij hebben destijds het volgende gedaan. Zelf een vlucht en hotel voor 1 macht in Nairobi geregeld. Het safaribedrijfje hadden we via internet benaderd en die kwamen ons oppikken voor een 5daagse safari(lake navaisha, lake nakuru en masai mara).
Na de safari bleven we weer 1 nacht in Nairobi en vlogen we naar diani beach waar we een week in een resort hebben gezeten.
Deze hele vakantie (vliegtickets, hotels, safari, excursies, eten en drinken) heeft ons iets meer dan 2000 euro pp gekost. Dan hadden We de safari ook nog niet het goedkoopst. We hadden een privesafari met 4 personen in een jeep ipv busje.
Safaribedrijf heet dawn in africa safaris. Volgens mij is de website iets van dawnsafaris.co.ke of zo.
De keus tussen Kenia en Gambia is toch niet moeilijk?
Gambia is super klein land dat doe je voor relaxen en voor vogelliefhebbers en wat vissen,alles voor ontspaning en
uitrusten.
Kenia is een groot land daar ga je DOEN om wat (veel) te zien (safari,the big five) en alles wat je wilt doen en moet doen.
Het vliegen maakt geen groot verschil dat scheelt zo een honderd euro (retour) dus dat is niets op die afstand.
Copy:Ik ben zelf niet in Gambia geweest. Een vriendin van me wel in Kenia en in Gambia. Ze zei dat Gambia qua wildlife niet te vergelijken is met Kenia. Ze hebben er ook safaries geboekt maar veel minder dieren gezien (bv geen leeuwen, olifanten en zebra’s gezien). Ook de stranden vielen erg tegen in Gambia. In Kenia heb je Diani Beach, echt genieten. Ook Chale Island, wat luxer is, ook aan te raden.
Tja dat wildlive klopt in gambia zie je geen olifanten etc. daarom is het ook een doen vakantie met safari in allerlei prachtige wild parken en dan nog even uitrusten aan de kust
Dat is Kenia .
Maar ga hier nu niet vertellen dat de stranden van Gambia tegen vallen wat denk je dat die mensen daar met vakantie doen?
Als je van mooi strand houd ga je naar Gambia daar ga je niet voor naar Kenia .
In Gambia hoef je echt geen safari te nemen dat is bijna niets.En de gewone apen zitten s morgens wel op je dak van je appartement en vogels , te veel in allerlei kleuren maar die zie je ook naast je zitten.
Je ziet elk land heeft dingen die leuk zijn ,maar ze zijn allemaal verschillend.
Gambia : De stranden in het toeristisch gebied in Kololi (Senegambia Beach hotel)vallen tegen wegens erosie , maar de rest van de kustlijn is prachtig met meestal lege stranden en ook minder “bumsters” die je lastig vallen (meestal op een losse vriendelijke manier).
Wil je safari moet je naar Kenia ,vanuit Gambia kan je naar Senegal naar een 2de "Beekse Bergen "