Wie heeft tips?

Hallo,
Wij willen in maart 2011 3 weken naar Brazilië. We vliegen op Sao Paolo en willen vandaar een rondje maken met een huurauto. We doen in ieder geval Piacicaba aan omdat onze zoon daar 8 maanden woont. Wie heeft tips? Plan is om eerst een paar dagen SP te doen (hoteltip?), dan doorrijden naar Piracicaba, daar een paar dagen in de omgeving, weekje kust, nog een paar dagen Piracicaba en dan terug via SP. Maar misschien hebben jullie veel betere ideeën.
Wat moeten we zien in die omgeving?
Zijn er voldoende overnachtingsplaatsen (wij zijn 50+ en willen wel een redelijke slaapplaats).
Hoe is het prijspeil in restaurants/hotels?
Zijn er nog andere mogelijkheden om te overnachten (pension, resorts) en kunnen we dat terplekke eenvoudig vinden?
Hoe zit het met veiligheid onderweg?
We willen ook wel een weekje aan de kust, wat is een leuke plek?
Kortom: alle tips en informatie is welkom!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Nita

voor de eerste overnachting , in de buurt van het vliegveld (met transfer van het hotel) vind ik http://www.monacohoteis.com.br/ prima.
Verder in Brazilie zul je overal zonder problemen een goed hotel kunnen vinden. Denk aan zo´n R$100 a R$150. Omdat het zo´n groot land is zijn ook veel mensen die voor hun werk onderweg zijn op hotels aangewezen en zelfs in kleinere plaatsjes heb je dan ook nog wel een hotel.
Je zult trouwens verbaasd staan van de kwaliteit van veel dingen in Brazilie, zeker de staat Sao Paulo. Je zult benzinestations zien die je in Europa nooit bent tegengekomen met alle faciliteiten die je je maar kunt wensen tot en met glimmende toiletten en (gratis) warme douches toe.
Voor een R$15 tot R$20 (soms zelfs goedkoper) kun je geweldig eten bij de vele wegrestaurants met een zeer uitgebreide keuze. De meeste toeristen komen dan ook aardig wat aan hier. Bang om ziek te worden hoef je niet te zijn, het is goed gesteld met de hygiene in braziliaanse restaurants.
Een mooie rit is evt de Costa Verde, van Santos richting Rio de Janeiro (als je Rio wilt missen kun je het beste maar tot Angra dos Reis gaan)
Itanhaem is de favoriete badplaats voor veel paulistas, er zit daar een nederlander en mede forumgebruiker, Silencio, die daar accomodatie kan verzorgen. Hallo SIlencio wakker worden!!!
De kust van Parana vind ik zelf niet zo bijzonder, maar mocht je toch zuidwaarts gaan neem dan de rit via Serra da Graciosa die is erg mooi.
Wij hebben een pousada (soort bungalowparkje) aan de kust in Santa Catarina waar je ook van harte welkom bent mocht je zover afzakken ( 700 km zuid van Sao Paulo). www.pousadadoholandes…com
Zitten echter al wel volgeboekt tot en met carnaval, daarna keert de rust weer terug.
Goede reis
Groet,
Marcel

São Paulo is leuk voor 2-3 dagen.
Verder Rio is ideaal. Echt mooi
Ilha Grande. Witte stranden kun je vinden in cabo frio ten noorden van rio, arraial do cabo en leuke baaien in buzios.

De kust van Sao paulo moet ook heel mooi zijn heb ik gehoord. ben daar nog niet geweest, maar je hebt hele mooie groene kusten daar.

Florianopolis ben ik geweest ook zeer mooi.
Misschien een idee nog richting Iguazu te gaan? Ligt op +/- 20 uur schat ik met de bus. geen idee hoe de wegen zijn om te rijden. het verkeer in de grote steden is wel druk. het is allemaal ook zeer goed bereikbaar per bus.

Vlakbij Piracibaba ligt ook São pedro. Waar je mooie watervallen kunt vinden, kun je zo naartoe rijden. Mocht het weer wat minder zijn, in Campinas vind je een aantal grote shoppingmalls. Holambra ligt vlakbij. Maar dit is allemaal wat goed voor dagtrips ofzo.

Hoi!

Tuurlijk weten wij niet wat jullie prachtig vinden. Naar mijn mening is algemeen genomen Brazilië een pracht land.

Echter smaken verschillen: persoonlijk zou ik privé geen minuut meer in São Paulo willen zijn, maar zakelijk gezien ben ik wel op de stad aangewezen daar het het economisch centrum van Brazilië is.

Deze foto is genomen hartje São Paulo en geeft mijns inziens de stad goed weer…

Aldus ik zou direct de huurauto naar andere bestemming nemen, waar voor mij het echte Brazilië naar voren komt.

Groeten,
Bart

hebben jullie een GPS ? zoals een TomTom of zo ?
MEENEMEN dat ding !
Je zal het heel goed kunnen gebruiken en kaarten (van TomTom bvb) kan je zo van het net plukken :wink:
Dan kan je je beter concentreren op de brutale manier van rijden van de Brasileiros :wink:

Geniet van jullie reis (en weerzien met de zoon :wink:

Tropische groet

Ixke

Met “het echte Brazilië” bedoelen Europeanen meestal het exotische Brazilië. Dat is natuurlijk een scheef beeld, want het moderne Brazilië, de lelijke stukken en zo voort zijn (deels helaas) ook heel erg echt en Braziliaans.

São Paulo is inderdaad een moeilijke, als je het over toeristische bestemmingen hebt. Het is beslist de moeite om die grote stad inclusief haar lelijkheid te ervaren (kijk over de stad vanaf de Torre Banespali) en er is voor de liefhebbers cultuur (musea, muziek etc.) te vinden van wereldniveau. Tot 12 december bijvoorbeeld de Biennale. Voor wie van moderne kunst houdt.[/li]
Enkele jaren terug leek een bezoek aan São Paulo ineens hip, volgens de New York Times. Voor de koopkrachtige toerist, dat wel.

Maarre … ook ik ontvlucht de stad graag.

Het duurt nog even, maar ik heb gisteren mijn rondreis geboekt voor Brazilie voor twee weken vanaf 30 augustus. Nou ja … de eerste 8 dagen hebben we een rondreis door het Zuiden en daarna hebben we 8 dagen een huisje gehuurd op een bungalowpark in Pipa. Ik zou ook erg graag naar Rio de Janeiro of Sao Paulo gaan, maar das niet te doen zonder vliegtuigje volgens mij? Maar mss zijn er nog leuke tips om de laatste week te doen in Pipa, restaurantjes of korte excursies? Ik heb er zin in!! (zeker nu het hier zo nat, koud en wit is)

Iedereen een fantastisch nieuwjaar gewenst.

Wat foto’s van de Costa Verde, van Santos richting Rio de Janeiro. Heeft even geduurt voor ik wakker werd (landcruizer) maar door alle familie bezoek en gasten hadden we een drukke periode rond kerst en oud op nieuw.

Ik kan iedereen de Costa Verde aanbevelen. In mijn ogen de mooiste combinatie van van natuur, baaien, bossen, prachtige stranden en bergen die er in Brazilië is te vinden. Vooral de afwisseling en het feit dat de groen, met tropisch woud bedekte bergen aan zee liggen en de baaien geeft het een afwisselend en bijzonder fraai karakter: van Bertioga tot Rio.

Veel Europeanen hebben nauwelijks weet van dit gebied wat vooral onder de wat rijkere Brazilianen uit SP bijzonder geliefd is. Die hebben vooral daar hun buitenverblijven.

http://picasaweb.google.com/ronaldgruijters/Ubatuba#slideshow/5348645102097341714

Dank voor alle tips tot nu toe. We zijn inmiddels iets verder met de planning. We vertrekken op 18 maart richting SP, daar willen we een of twee nachtjes blijven, dan door naar Piracicaba, wrsch ook voor twee nachten, dan rustig aan naar Iguazu voor de watervallen, vandaar naar de kust, Costa Verde ziet er fantastich uit, voor een weekje kust, dan de laatste twee dagen nog langs in Piracicaba en op 8 april terug naar Nederland.
Hebben jullie nog tips wat betreft autohuur? Zo te zien zijn de prijzen nogal hoog. We gaan uiteindelijk met zijn vieren en willen een redelijke auto waar ook 4 koffers in kunnen.

Groetjes en uiteraard nog een Bruisend 2011 gewenst!

Anita

Een auto huren is niet goedkoop in SP. Je zou via Localiza op het vliegveld kunnen huren. Een kleine auto met airco kost al gauw R$ 75 per dag zonder km. Per km komt daar dan nog een bedrag bovenop. Je kunt via internet reserveren.

Voorbeeld VW Gol / Celta / Palio 1.0 met airco via Localiza:

per dag: R$ 75 + R$ 0,69 per km + 5% tax

Voordeel is dat je de auto in een andere stad kunt inleveren via een grote keten.