Wij willen op vakantie naar Brazilie
Kan iemand ons tips geven over:
-Goedkope tickets(naar Sao Paulo)
-Waar en hoe geld om te wisselen(dollars meenemen of reaal?In brazilie of in Nederland)
-Over autoverhuur
Bij voorbaat dank voor jullie reactie
ik weet er niet heeel veel van, maar volgens mij kan je alleen tickets via klm naar sao paulo of bijvoorbeeld via lissabon en dan sao paolo maar dat is niet echt goedkoop…
maar ik dacht dat er geen andere vliegtuig maatschappijen zijn die allen vliegen vanaf nl, wel zijn er vluchten inclusief verblijf maar ik weet niet of je dat wil…
je kan natuurlijk wel kijken of je ergens over kan stappen… maar goedkoop is het niet. dat sowieso
reaals zou ik alvast in NL omwisselen en je kan daar sowieso wel pinnen geloof ik.
en een auto zou ik eigenlijk niet huren… er zijn daar hele goedkope bussen en taxi’s en als je bijvoorbeeld een ongeluk veroorzaakt ofzo kan dat nog best wel eens problemen opleveren (ze houden zich niet heel strikt aan regels daar enzo als je begrijpt dat ik bedoel…)
Neem gewoon euros mee en wissel in de zogenaamde “casa de cambio”. Ze zijn te vertrouwen en u krijgt er de beste koers.
Neem op de vlieghaven van Sao Paulo de bus naar Praça de Republica in het centrum van Sao Paulo.
Ga de straat " 7de Abril" (zeer gekend op Praça de Republica) in en neem de eerste straat rechts zijnde “Rua Gabus Mendes”. Deze straat is niet lang en eindigt op een T-vorm. Welnu recht op de T is een zogenaamd casa de cambio, een wisselkantoor. Ik wissel altijd daar.
Doe de grote verplaatsingen met de bussen. Goedkoop en luxueus.
Ter plaatse kan eventueel een auto gehuurd worden. Uw nederlands rijbewijs is hier geldig. Ik heb dit nog onlangs aangevraagd.
Alles is goed geregeld en verzekerd.
In Brazilië zeker geen last na ongevallen.
Ik heb er meer dan 10 jaar gewoond (in Sao Paulo)
Goede Reis