rustig verblijf buurt Sao Paulo

wij zijn voor eind november-december 2010 op zoek naar rustig verblijf (1 week) in de buurt van Sao Paulo, liefst aan de kust met zwembad. We denken aan vakantiehuis, B&B of pousada. Wie heeft goede tips? Graag Nederlands en/of Franssprekende uitbaters (Engels kan ook)

Opties in Itanhaém (110 km van São Paulo) en goed per bus of taxi bereikbaar (taxi kan geregeld worden): Nederlands sprekende eigenaar.

1. Vakantiehuis 300 meter van zee:
    http://www.portugeescursus.nl/vakantiehuis_prijs.htm

2. Ruim huis op een landgoed van 5000 m2
    http://www.homebrasil.nl/Chacara/chacara.htm

1 like

hoi, alvast bedankt voor de tip. ik zoek het op!

je mag gerust vertellen dat ie bij jou terecht kan hoor Silencio :zon02:

hoi, dit huisje lijkt ons echt wel iets…
een auto huren, is dat te doen? Wat met ons Belgsch rijbewijs?
Afstand tot Butontà Sao Paulo? (vriendin zoon woont daar) Wegen berijdbaar en veilig?
we gaan nog veel vragen stellen hoor!

Hoi, een auto huren is te doen als je een creditcard hebt en beschikt over een internationaal rijbewijs. Je kunt o.a. op het vliegveld Guarulhos een auto huren. De wegen zijn over het algemeen redelijk tot goed en de grote tol wegen prima in orde. Het rijden in SP is niet moeilijk of gevaarlijk maar de weg vinden in São Paulo wel. Je kunt me mailen via [EMAIL=“portugeescursus@hotmail.com”]portugeescursus@hotmail.com zodat ik al je vragen kan beantwoorden.

1 like

aansluitend bij wat Silencio zegt over het rijden …

diegenen die een TomTom gps hebben, NEEM hem mee, er bestaat een wegenmap van Brazilië voor op je TomTom :zon02:

tropische groet

ixke

Zeker een goed idee, ixke, want na wel tientallen keren door São Paulo te zijn gereden neem ik wel eens de verkeerde afslag of omdat ik even niet oplet of omdat er wat veranderd is. Vaak heb je maar één wegwijzer, soms wat verstopt en als je die mist dan moet je vaak minstens 30 minuten of meer rijden om weer op de goede route te komen.

Ik raad dan ook mensen niet aan om zonder ervaring door SP te rijden, zelfs Brazilianen worden soms helemaal gek als ze verkeerd zijn gereden en diverse uren cirkels hebben gereden…
Het is zeker niet onmogelijk om in SP te rijden want het verkeer is heel beleefd en als je een teken geeft maken ze ook plaats voor je. We hebben wel eens een moedige gast gehad die zonder problemen van het vliegveld naar de kust is gereden, dwars door SP. Met een GPS zou het zeker moeten lukken…

het verkeer beleefd in Sao Paulo ?
da’s aangenaam om horen

hier in Bahia zijn chauffeurs over het algemeen echte egocentriische varkens zonder het minste respekt voor verkeersregels … blij te horen dat het ook anders kan in Brazilië :zon02:

tropische groet

ixke

Voor gratis GPS kaart van Brazilie : http://www.tracksource.org.br/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=20

download de TRC versie die is t meest compleet, incl autorouting

heb nogal wat ervaring met GPS maar die site van je is nogal onduidelijk Marcel (enfin, ik kan er moeilijk aan uit :wink:

welke soft exact gebruik jij daarvan ?

thanks

ix

Ik gebruik de mapsource. maaaaarrrr heb jij TommieTommie??? Tracksource werkt enkel met Garmin bedenk ik net.

Mocht je dus TomTom hebben, ik vond deze site
http://7ma-arte.blogspot.com/2009/05/mapas-do-brasil-para-tomtom.html

Heb dat verder niet uit kunnen proberen want ik heb geen TT, weet ook niet of het gehucht S. de B. waar jij woont er ook zo gedetailleerd opstaat als op de Tracksource …en ben niet verantwoordelijk voor de evt gevolgen he!

Los ballos, Marcel

Oi Marcel

DIe link van je is een mogelijkheid …
Die man gaat er wel van uit dat je een TT-one hebt en de kaart is “maar” 70mb, lijkt me wel een hele oude versie …
Als je wat gaat rondsnuisteren op internet vind je vast recentere versies (de mappen moeten minstens versie 8. zijn om echt nuttig te zijn hier in Brazilië)
Persoonlijk gebruik ik de PDA-versie.
Voor wat de betrouwbaarheid van de kaarten betreft, in Salvador valt het vrij goed mee, Feira de Santana lukt ook wel, en mn route naar Chapada DIamantina ook, daarbuiten … “rijd ik dikwijls een kilometer naast de weg”
De cartografie is misschien ok in de steden maar daarbuiten doet het me denken aan de eerste GPSsen die ik ooit verkocht een dikke 10 jaar geleden maw. je komt er wel maar efficient is anders waarmee ik altijd terug kom op het typische kenmerk van Braziliê … “extremamente efficiente”

tropische groet

ixke

Olá Ixke,

ja zou kunnen dat t een oude versie is, als hij 70Mb al veel vindt!

ha, jij maar niet te veel op je gps vertrouwen dus als ie er soms gewoon een km naast zit…
De Tracksource kaarten worden elk half jaar bijgewerkt en zijn gewoon goed, tenminste ik heb nog geen grote fouten ontdekt, ook volop POI´s inclusief. Maar ja enkel Garmin dus helaas.
zuidelijke groeten,

marcel

1 like