Deze zomer wil ik naar Brazilie. Ik heb maar twee weken de tijd en wil de steden Sao Paulo en Rio zowieso bezoeken. Heeft iemand ervaring met deze steden? Misschien tips? Hoe het best te reizen tussen deze twee steden, en hoe lang is deze reistijd? Is het gemakkelijk om hostels te vinden? En de prijzen hiervan?
Ik woon al 12 jaar in Brazilie en ken Rio de Janeiro heel goed want ik heb cursus gids gevolgd. transport tussen beide steden kan per bus 6 uur durende reis oftewel per vliegtuig. www.voegol.com.br
In Rio zijn de hotels duur minimum 130 R$ In Sao paulo darentegen zijn de hotels goedkoper omdat het een bussiness center is. In Rio heb je ook enkele goeie guesthouses, gesitueerd in de wijk santa Thereza .
e ai staf…beleza? Wat doe je zoal in Rio? Ik heb zelf half jaar in sampa gewoond…Rio is marivilosa. Wil zelf graag weer terug en dan het liefst werken in Rio.
@Esther, Sao paulo is mooi van lelijkheid. Als je een STAD wil zien, ga dan zeker naar sao paulo…paar trekpleisters: banespa gebbouw met 360 view, parque ibirapuera, doe wat shopppings aan om het contract tussen arm-rijk in Brasil te aanschouwen. Verder de wijken: liberdade (little tokyo), bela vista, prace de se, jardims. Daarnaast kun je naar het eiland Ilha Bela, ong 3 uur van sao paulo…prachtig! Wil je de andere kant van brasil (favelas) zien, pak dan de bus naar Jardim Helga in het zuiden van de stad, Campo Limpo, Zona-sul. Veel plezier! Valeu!
Ik ben zelf 2x in Rio geweest voor de carneval en ik je alleen daar mee helpen eigelijk. Check deze website voor alle informatie:Carnival in Rio de Janeiro - Carioca Guide. Since 1996.
Mocht je alleen in de zomer kunnen gaan, staan hier nog meer goeie tips over dingen die je kunt doen in stad.