In 2016 wil ik graag naar Brazilië om vrienden die ik hier in Berlijn ontmoet heb op te zoeken. Afgesproken met hun dat ik dan naar Sao Paulo kom. Eentje komt daar vandaan, de andere komen uit Brasilia en Porto Alegre. Sao Paulo schijnt het makkelijkste te zijn voor hun om heen te komen en deze miljoenenstad lijkt mij ook fantastisch om te bewonderen. Als de drukte van Carnaval voorbij is, ergens in maart dus, is volgens hen de beste periode om daar te komen aangezien het daar dan zomer is.
Maar wat is volgens jullie Nederlandse ervaringsdeskundigen de beste maand om deze stad te bezoeken? En voor hoeveel dagen? Graag zou ik ook nog enkele dagen in Rio door willen brengen, als ik er toch ben. Of hebben jullie nog andere (Braziliaanse) tips?
Sao Paulo is voornamelijk een stad waar gewerkt wordt. Er zijn zeker mooie dingen te zien, maar ik zou het zonde vinden om er al te lang te blijven. Rio vind ik veel mooier, gezelliger en met de stranden natuurlijk wat meer vermaak.
Het ligt eraan hoelang je wilt blijven. Tussen Sao Paulo en Rio ligt de costa verde met onder andere paraty en ilha grande. Uniek om te zien zijn ook de watervallen van iguazu, maar dat is wel ver van Sao Paulo vandaan, dus moet je binnenlandse vlucht of lange busrit.
Vraag is vooral, hoelang blijf je en wat wil je zien of vind je leuk?
Ik heb er eerlijk gezegd alleen nog over nagedacht aangezien ik pas een week geleden afscheid genomen heb omdat de vakantie voorbij was. Maar ik denk dat ik tussen de 10 en 14 dagen wil, en dan een dag of 4/5 in Rio en de rest in Sao Paulo. Ik wil de stadse cultuur goed kunnen opsnuiven maar ook (veel) toeristische hotspots bewonderen.
Welicht een idee om een Brasil Airpass te nemen, hiermee kun je voor een gereduceerd tarief een aantal vluchten maken. Vrijwel alle maatschappijen hebben er een. zie hier een overzichtje je http://www.brol.com/airpass/ er zijn in Nederland een aantal reisburo’s die hem verkopen. Blijf in elke plaats een paar dagen.